کرونا و سهمیه جهانی سوغات تیم ملی زنان هندبال ایران از اردن

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، بیشتر ملی پوشان هندبال ایران بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی زنان آسیا علائم کرونا از جمله بدن درد، گلودرد و تب را دارند.

کرونا و سهمیه جهانی سوغات تیم ملی زنان هندبال ایران از اردن

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از 24 شهریور تا 3 مهر در اردن برگزار گردید و تیم ملی هندبال زنان ایران توانست برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران ضمن صعود به نیمه نهایی و کسب مقام چهارمی، سهمیه مسابقات جهانی را هم کسب کند.

در اواسط مسابقات و در مرحله گروهی تست pcr کادر فنی مثبت شد و آنها از بازی مقابل اردن قرنطینه شدند تا تیم ملی بدون کادر فنی روی نیمکت بازی هایش را دنبال کند. با این شرایط بازیکنان توانستند در مرحله گروهی با قرارگیری در رده دوم گروه خود به نیمه نهایی صعود نمایند. آنها با وجودی که در نیمه اول بازی مقابل قزاقستان پایاپای پیش می رفتند اما به علت نبود کادر فنی با اختلاف کم شکست خوردند و مدال برنز مسابقات از دست رفت.

با خاتمه مسابقات، ملی پوشان چهارم مهر بدون کادر فنی به ایران بازگشتند و به گفته سرپرست تیم ملی بیشتر آنها علائم کرونا همانند تب، بدن درد و گلودرد را سوغات آورده اند. تست pcr علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هم مثبت شده و او درگیر این بیماری است.

خدیجه قانع، مربی تیم و نشمین شافعیان، مشاور فنی که اواسط مسابقات تستشان مثبت شده بود یک روز بعد از بازگشت تیم ملی با منفی شدن تست کرونا به ایران بازگشتند. صونا بیداد بازیکن تیم ملی هم بعد از منفی شدن تستش دوشنبه 5 مهر به ایران آمد اما عزت الله رزمگر مدیر فنی تیم ملی هم هنوز به ایران بازنگشته و به علت شدت بیماری در بیمارستان اردن بستری است.

ملی پوشان هندبال ایران برای اولین بار در تاریخ ایران جهانی شدند و دست به کار بزرگی زدند. آنها اکنون در حال استراحت و گذران دوره بیماری هستند و باید بعد از بهتر شدن شرایط هر چه زودتر برای آغاز تمرینات به اردو بازگردند تا برای مسابقات جهانی اسپانیا آماده شوند. آنها در مسابقات اسپانیا که 10 تا 28 آذر انجام می گردد با نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه هستند و باید بتوانند برترین عملکرد خود را در این مسابقات به نمایش بگذارند.

ناهید مقبول سرپرست تیم ملی هندبال زنان در گفت و گو با وبلاگ آوای چکاوک در مورد شرایط تیم ملی هندبال زنان بعد از اتمام مسابقات قهرمانی زنان آسیا اظهار کرد: تعدادی از بازیکنان تست pcr داده اند که منفی شده اما علائم کرونا را دارند. تعدادی هم تستشان مثبت است که باز هم علائم بیماری را دارند. این علائم طبیعی است چون خستگی مسابقات هم هنوز تمام نشده است. آنها بیشتر به لحاظ روحی خسته هستند تا جسمی. البته همه بازیکنان هم هنوز تست نداده اند ولی همه به نوعی علائم بیماری را دارند. خود من تست رپید دادم و مثبت شد اما تست pcr انجام ندادم. بدن درد داشتم و به همین علت دو روز سرم زدم و درمان انجام شد و بهترم.

وی در ادامه گفت: عطیه شهسواری تست pcr انجام داد که مثبت شد. بعضی از بازیکنان هنوز تست نداده اند اما علائم را دارند مثلا تست مینا وطن پرست منفی شده است اما گلودرد و تب دارد. البته ممکن است اینها نشانه خستگی باشد نه کرونا. آقای رزمگر هم که فعلا در بیمارستان اردن است. او وضع عمومی اش خوب است و 16 روز از بستری و دوره درمانش گذشته است. گویا اکنون نسبت به روزهای قبل که درد داشته شرایطش بهتر است. خانم شافعیان هم در قرنطینه است. البته که دیگر علائم زیادی ندارد اما هنوز با خانواده در ارتباط نیست. خانم قانع هنوز سرفه ها را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرونا و سهمیه جهانی سوغات تیم ملی زنان هندبال ایران از اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و سهمیه جهانی سوغات تیم ملی زنان هندبال ایران از اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید