آیا پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen تصمیم هوشمندانه ای است؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، از ماه ها قبل شایعه های مختلفی درباره احتمال پشتیبانی گلکسی S21 از قلم S Pen مطرح شده است. در هر صورت با توجه به اینکه به احتمال زیاد در اواخر دی ماه این گوشی ها معرفی می شوند، به زودی از این موضوع خبردار خواهیم شد. اما حالا یکی از مشهورترین افشاگران هم اعلام نموده که گلکسی S21 اولترا قطعا از قلم S Pen پشتیبانی می نماید.

آیا پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen تصمیم هوشمندانه ای است؟

لازم به ذکر است طی چند سال گذشته درباره نسل های قبلی گلکسی اس هم چنین شایعاه هایی مطرح شد که هرگز به واقعیت تبدیل نشدند. اگرچه به نظر بعضی کاربران چنین ایده ای چندان منطقی نیست، اما باید بگوییم که حالا زمان مناسبی برای عملی کردن این مشخصه محسوب می گردد.

در همین زمینه، باید به یکی دیگر از شایعه های دنباله دار اشاره کنیم که طبق آن ها، سامسونگ می خواهد سری گلکسی اس و گلکسی نوت را یکپارچه کند و در نتیجه فراوری گوشی های سری نوت متوقف خواهند شد. اگرچه در این رابطه هنوز با قاطعیت نمی توانیم اظهارنظر کنیم، ولی بعضی شواهد نشان می دهند که سامسونگ در حال حرکت به سوی این هدف است.

به عنوان مثال باید به گوشی های گلکسی اس 20 اولترا و نوت 20 اولترا اشاره کنیم که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اگرچه تفاوت هایی در دوربین آن ها دیده می گردد، اما روی هم رفته از بدنه تقریبا هم اندازه بهره می برند، هر دو مجهز به نمایشگر عالی هستند و در ابتدای عرضه با قیمت مشابهی راهی بازار شده اند. تفاوت اصلی آن ها در زمینه قلم S Pen و نرم افزار لازم برای پشتیبانی از آن است.

حالا تصور کنید که گلکسی S21 از قلم S Pen پشتیبانی کند. آیا این قابلیت باعث می گردد که یک مشتری بالقوه از خرید آن پشیمان گردد؟ بعضی این بحث را مطرح می نمایند که گوشی های گلکسی نوت به دلیل داشتن قلم S Pen از باتری کوچکتری بهره می برند و این اتفاق برای گوشی های سری گلکسی اس تکرار خواهد شد. اما تمام گزارش ها و شایعه ها خبر از این می دهند که قرار نیست چنین قلمی در بدنه گوشی سری S21 تعبیه گردد و پشتیبانی از آن فقط به معنای اعمال چند تغییر در نمایشگر و نرم افزار است.

سامسونگ با گسترش سری گلکسی اس نشان داده که می خواهد انواع و اقسام کاربران و سلیقه ها را پوشش دهد. به عنوان مثال می توانیم به گلکسی اس 20 فن ادیشن اشاره کنیم و این یعنی کاربران برای خرید از بین مدل های مختلف گلکسی اس با توجه به بودجه خود دست بازتری برای خرید دارند.

سامسونگ در این رابطه چیزی برای از دست دادن ندارد. با توجه به اینکه سامسونگ از تجربه 11 ساله برای ساخت نمایشگرهای دارای قابلیت پشتیبانی از قلم بهره می برد، در زمینه زنجیره تأمین و خطوط فراوری محدودیتی برای این موضوع ندارد. چنین کاری البته هزینه ساخت را افزایش می دهد که این یعنی سامسونگ یا باید از بخشی از سود خود چشم پوشی کند یا اینکه قیمت نهایی را اندکی افزایش بدهد.

ضمناً توقف فراوری گوشی های نوت می تواند برای سامسونگ مزایای مختلفی به همراه داشته باشد. ساخت گوشی های پرچم دار کمتر به معنای داشتن زمان و بودجه بیشتر برای ساخت گوشی های سری گلکسی اس است و همچنین سامسونگ می تواند بیش از پیش بر ساخت گوشی های تاشو تمرکز کند. ضمناً نباید هزینه های هنگفت بازاریابی مربوط به گوشی های پرچم دار را از قلم بیندازیم. با توجه به اینکه سال 2020 کلیت بازار موبایل با افت فروش روبرو شده، صرفه جویی در هزینه ها اهمیت دوچندانی پیدا نموده است.

در هر صورت باید بگوییم که حتی هواداران گوشی های نوت هم نباید با این ایده مخالفت نمایند. راهیابی مهم ترین ویژگی های سری گلکسی نوت به مدل های رده بالای گلکسی اس به معنای این است که هواداران گوشی های سری نوت کماکان می توانند از ویژگی دلخواه خود استفاده نمایند و کاربران گوشی های سری اس هم می توانند از این ویژگی جدید بهره مند شوند.

  • گلکسی S21 چگونه می تواند آیفون 12 را از میان بردارد؟

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen تصمیم هوشمندانه ای است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen تصمیم هوشمندانه ای است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید