علم و تکنولوژی

اپل عقب نشینی کرد

اپل تصمیمش برای مسدودسازی وب اپ ها را در اتحادیه اروپا لغو کرد.

13 اسفند 1402

شنیدن صدای جهنم در عمق 9 کیلومتری زمین

پس از تلاش روسیه در جریان جنگ سرد، چین، ژاپن و آلمان نیز با حفاری هایی که بیشترین آن به 30 هزار فوت (کمی بیش از 9 هزار و 100 متر) می رسد، تلاش کرده اند تا به هسته زمین نزدیک شوند.

12 بهمن 1402

یک قابلیت نو گوگل مپس در تونل ها!

دیجیاتو نوشت: گوگل مپس قابلیت جدیدی را به صورت عمومی منتشر کرده است که مسیریابی در تونل ها را ممکن می کند.

27 دی 1402

برنامه Notepad ویندوز به هوش مصنوعی مجهز می شود

مایکروسافت بعد از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری روی شرکت OpenAI، طی ماه های گذشته تعداد زیادی از سرویس ها و ابزارهای خود را به هوش مصنوعی مجهز کرده است. حالا به نظر می رسد که قرار است به زودی Notepad ویندوز هم به هوش مصنوعی مجهز شود.

20 دی 1402

قدرت باورنکردنی دوربین ناسا در نمایش جزئیات نیمه تاریک ماه، عکس

تصاویر تازه از دهانه شاکلتون قدرت دو دوربین مدارگرد ماه را به نمایش می گذارد که با هم کار می نمایند تا جزئیات بی سابقه ای از منطقه قطب جنوب ماه را آشکار نمایند.

29 شهریور 1402

کشف بقایای یک کارگاه شیشه سازی در شمال کوه های آلپ

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، کشف بقایای یک کارگاه شیشه سازی در شمال کوه های آلپ صورت پذیرفت.

3 مرداد 1402

آیا کشف لیتیوم در ایران منجر به لغو تحریم ها و تغییر ژئوپلتیک منطقه می گردد؟

آیا لیتیوم عامل تهاجم و بی ثباتی سیاسی در منطقه غرب آسیا خواهد بود؟ آیا اتحادهای تازه و دیپلماسی معدنی بین کشورها شکل خواهد گرفت؟

24 اسفند 1401

چگونه ماهی تکامل یافت تا راه برود و تبدیل به انسان گردد؟

اجداد ما از دویدن برای شکار، فرار از شکارچیان و جستجوی علوفه استفاده می کردند. دویدن فیزیولوژی و فرهنگ ما را شکل داده است. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که پیاده روی و دویدن برای سلامتی و سلامت جسمانی ما بسیار مهم است.

18 اسفند 1401

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران: پتانسیل وقوع زلزله 7 ریشتری در تهران وجود دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهر تهران به علت نوع گسل هایی که در این شهر وجود دارد، پتانسیل وقوع زلزله هایی با توان لرزه خیزی با بزرگای هفت ریشتر را دارد.

25 بهمن 1401

آشنایی با سیستم مترو و نقشه مترو سئول

سئول مرکز کشور کره جنوبی و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. این شهر از لحاظ ساختار شهری بسیار پیشرفته است. گفته می گردد مترو سئول سومین شبکه بزرگ مترو در دنیا بوده و حتی از متروی پیشرفته ترین کشورهای دنیا مانند آمریکا نیز پیشی گرفته است. شبکه حمل و نقل زیرزمینی...

30 دی 1401

اولین واکسن برای زنبورهای عسل در آمریکا تایید شد ، آیا این واکسن از بحران جهانی گرده افشانی خواهد کاست؟

زنبورداران آمریکایی به زودی به واکسنی خواهند داشت که می تواند کندوهای آنها را از مخرب ترین بیماری امروزی زنبورهای عسل، نجات دهد.

24 دی 1401

مجسمه های شگفت انگیز در سرتاسر دنیا

در طول دوران و تواریخ گوناگون، انسان ها همواره دنبال راهی بوده اند تا قدرت، هنر و خلاقیت خود را به رخ دنیایان بکشد. گاه با ساخت آسمانخراش های غول پیکر، گاهی با آفریدن یک تکنولوژی نوپا و گاهی با ساخت تندیس در مجموعه بزرگترین مجسمه های دنیا. مهارتهای پنهان...

20 دی 1401

سامسونگ از پروژکتور تازه Freestyle در CES 2023 رونمایی کرد

سامسونگ سال گذشته در نمایشگاه CES 2022، پروژکتور تازه خود یعنی سری Freestyle را به کاربران معرفی کرد. این محصول قابل حمل به لطف ویژگی های مانند طراحی استوانه ای شکل، قابلیت نمایش تصاویر روی دیوار، میز یا حتی سقف و سیستم عامل تایزن نظر کاربران زیادی را به خود...

18 دی 1401

با این کوله پشتی همواره شارژ دارید

کوله پشتی مسافرتی موسوم به Travel Backpack نوعی محصول ویژه برای افرادی است که در سفر با مشکل تمام شدن شارژ محصولات مختلف رو به رو می شوند.

5 دی 1401

گوشی ارزان و کارآمد گالکسی M04 جمعه عرضه می شود

سامسونگ گالکسی M04 که چند ماهی است در مورد آن می شنویم در تاریخ 9 دسامبر (جمعه) عرضه می شود.

16 آذر 1401

عکس ، این دختر متفاوت ترین خواننده جهان است!

ایسنا نوشت: شرکت هنگ کنگی هانسون رباتیک به تازگی از یک ربات هنرمند پاپ به نام دزدمونا(Desdemona) که قادر به نوشتن ترانه های خود نیز است، رونمایی کرده است.

13 آذر 1401

آزمایشی که جهان را در بهت فرو برد

گجت نیوز نوشت: یک روانشناس اجتماعی به نام استنلی میلگرام تلاش کرد تا بفهمد وقتی که افراد بین اصرارهای یک شخص مسئول و قضاوت اخلاقی خودشان گیر می کنند چه واکنشی نشان می دهند.

8 آذر 1401

عکس ، یک شگفتی 40000 سال زنده پیدا شد!

این صدف که با نام Cymatioa cooki شناخته می شود، تنها به عنوان یک فسیل یافت شده بود و دانشمندان تصور می کردند که این گونه بیش از 40000 سال است که منقرض شده است.

25 آبان 1401

راندن BMW سری 7 بدون نیاز به دست ، مدل پرچمدار با قابلیت های ویژه عرضه می شود

سری 7 بی ام و حدیدترین فناوری های رانندگی اتوماتیک را ارائه می دهد و زمینه رانندگی بدون دست در آمریکا و کانادا را فراهم می کند.

19 آبان 1401

کلاغ طلایی را کجای ایران می توان دید؟

خبرنگاران : پاییز فصل پرنده نگری است . در ایران گونه هایی از جانوران زندگی می کنندکه بومی کشور ما هستند وجز میراث طبیعی محسوب می شوند و تماشای آنها یکی از تفریحات محبوب پرنده نگران محسوب می گردد .یکی از این گونه های نایاب و دوست داشتنی زاغ بوراست.

17 مهر 1401
تعداد: (169)