نرم افزار و اپلیکیشن

اپل عقب نشینی کرد

اپل تصمیمش برای مسدودسازی وب اپ ها را در اتحادیه اروپا لغو کرد.

13 اسفند 1402

یک قابلیت نو گوگل مپس در تونل ها!

دیجیاتو نوشت: گوگل مپس قابلیت جدیدی را به صورت عمومی منتشر کرده است که مسیریابی در تونل ها را ممکن می کند.

27 دی 1402

آشنایی با سیستم مترو و نقشه مترو سئول

سئول مرکز کشور کره جنوبی و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. این شهر از لحاظ ساختار شهری بسیار پیشرفته است. گفته می گردد مترو سئول سومین شبکه بزرگ مترو در دنیا بوده و حتی از متروی پیشرفته ترین کشورهای دنیا مانند آمریکا نیز پیشی گرفته است. شبکه حمل و نقل زیرزمینی...

30 دی 1401

عکس ، این دختر متفاوت ترین خواننده جهان است!

ایسنا نوشت: شرکت هنگ کنگی هانسون رباتیک به تازگی از یک ربات هنرمند پاپ به نام دزدمونا(Desdemona) که قادر به نوشتن ترانه های خود نیز است، رونمایی کرده است.

13 آذر 1401

سونی از نسخه تازه دستگاه کولر پوشیدنی خود رونمایی کرد تا شما را ساعت ها خنک نگه دارد: Reon Pocket 3

اگر تا به حال در یک روز طولانی و گرم تابستانی کلافه شده باشید و آرزو کرده باشید که بتوانید به نحوی یک کولر همراه داشته باشید، باید بگویم که سونی دقیقا به همین نیاز شما فکر کرده و نسخه نو دستگاه جادویی را ساخته است.

4 مرداد 1401

شیائومی 12S پرو و اولترا در تست باتری، آیفون 13 پرو مکس را پشت سر گذاشتند

اینطور که به نظر می رسد، شیائومی توانسته پرچم دارانی را طراحی کند (سری 12S) که در تست باتری حتی می توانند آیفون 13 پرو مکس را هم پشت سر بگذارند.

3 مرداد 1401

آنالیز کامل گوشی سامسونگ A52s

سامسونگ سال هاست که با سری گلکسی A قدرتمند خود در بازار موبایل دنیا میدان داری می نماید. آنها شعار عالی برای همه است (Awsome is for everyone) خود را با طراحی های جالب و بدیع و بعلاوه ویژگی های کلی ارزشمند اثبات کردند و تجسم بخشیدند. گوشی سامسونگ A52s یک گوشی میان رده...

29 تیر 1401

BIM چیست؟ ، اهمیت BIM در سال 2022

مدل سازی اطلاعات ساختمان یا همان BIM در سال های گذشته و خصوصا ده سال اخیر تاثیر بسیار زیادی بر صنعت ساخت و ساز در دنیا داشته است. اگرچه که در سال های گذشته شرکت های بزرگ در دنیا به طور گسترده از Building Information Modeling (BIM) استفاده کرده اند، اما بررسی هایی که در سال...

12 اردیبهشت 1401

اعمال پروتکل های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان

طبق اعلام مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری، از ابتدای آبان بازرسی کرونایی متقاضیان ورود به فرودگاه ها با سخت گیری همراه خواهد شد و از ورود افراد غیر مسافر و بدون بلیط جلوگیری می گردد.

30 فروردین 1401

وای فای 7 چیست و چه مزایایی نسبت به وای فای 6 دارد؟

بسیاری از ما فقط مصرف کننده وای فای و تجهیزات وای فای و اینترنت هستیم و اصلا توجهی به استانداردهای آن ها یا زمان ارتقا و نسل های نو این تجهیزات نداریم!

21 بهمن 1400

اپل به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل شد

ارزش سهام شرکت اپل با یک صعود خیره کننده و بی سابقه به مرز 3 تریلیون دلار نزدیک شد و این شرکت سازنده گوشی های آیفون را به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل کرد. ارزش سهام شرکت اپل در روز دوشنبه، با یک صعود خیره کننده در طول دهه گذشته، به مرز 3 تریلیون دلار نزدیک...

14 بهمن 1400

فیفا علاقه ندارد با الکترونیک آرتز قرارداد انحصاری امضا کند؛ آیا نام بازی های فیفا عوض می گردد؟

ماجرای قرارداد و توافق تازه الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به نقطه حساسی رسیده است و هر روز عجیب تر از روز گذشته می گردد.

21 آبان 1400

93 درصد فروش Hades روی پلی استیشن بوده؛ آیا دلیلش ایکس باکس گیم پس است؟

اکنون که بازی Hades برای کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس هم منتشر شده، این فرصت فراهم شده است تا افراد بیشتری به تجربه شاهکار استودیو سوپرجاینت گیمز بپردازند. اثری که سال گذشته توانست توجه های بسیاری را به خود جلب و عملکرد درخشانی را در فصل جوایز ثبت کند.

8 شهریور 1400

موشک های ارتش آمریکا به هوش مصنوعی مجهز می شوند

ارتش ایالات متحده در کوشش برای توسعه موشک راهنمایی شونده ای است که با یاری هوش مصنوعی هدف را تعقیب می نماید. این سیستم قرار است جایگزین مهمات متعارف بهبود یافته دو منظوره (DPICM) توپخانه گردد که از در دهه 80 میلادی معرفی شده بودند.

29 مرداد 1400

نمایشگاه الکامپ عرصه حضور شرکت های خلاق و دانش بنیان می گردد

نمایشگاه الکامپ فرصتی است تا شرکت های خلاق، دانش بنیان و استارتاپ ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محصولات و خدمات خود را در معرض داوری مستقیم مشتریان قرار دهند.

8 مرداد 1400

تقلب سخت افزاری

بازی های کامپیوتری معمولا برای اجرا نیازمند سخت افزارهای جدید، قدرتمند و درنتیجه گران قیمت هستند که باعث می گردد تولیدکنندگان همیشه به دنبال جلب توجه گیمرها باشند.

7 خرداد 1400

آیا با اپل ایرتگ می توان خودروی سرقت شده را پیدا کرد؟

اپل به تازگی از گجت کوچک ایرتگ برای اتصال به اشیا و یافتن آن ها در هنگام گم شدن رونمایی کرد. اما آیا این ردیاب هوشمند برای یافتن خودروی سرقت شده هم کاربردی است؟

5 خرداد 1400

چگونه آزادی یک مجرم جنسی در کره جنوبی منجر به تغییر قانون شد

اواخر سال 2020، کاهش مجازات و آزادی مردی که در کره جنوبی به تجاوز وحشیانه به یک کودک محکوم شده بود، سرو صدای زیادی در رابطه با کارآمدی سیستم قضایی این کشور به راه انداخت.

29 بهمن 1399

استفاده از نرم افزار برای تشخیص خونریزی مغزی

در جنوب هلند پزشکان از یک نرم افزار هوشمند برای تشخیص خونریزی مغزی استفاده می نمایند.

13 بهمن 1399

آیا پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen تصمیم هوشمندانه ای است؟

از ماه ها قبل شایعه های مختلفی درباره احتمال پشتیبانی گلکسی S21 از قلم S Pen مطرح شده است. در هر صورت با توجه به اینکه به احتمال زیاد در اواخر دی ماه این گوشی ها معرفی می شوند، به زودی از این موضوع خبردار خواهیم شد. اما حالا یکی از مشهورترین افشاگران هم اعلام...

24 آذر 1399
تعداد: (28)