استفاده از نرم افزار برای تشخیص خونریزی مغزی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، در جنوب هلند پزشکان از یک نرم افزار هوشمند برای تشخیص خونریزی مغزی استفاده می نمایند.

استفاده از نرم افزار برای تشخیص خونریزی مغزی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک و به نقل از ایسنا، این نرم افزار را شرکتی به نام Aidoc ساخته است. نرم افزار مذکور هنگامی که یک ناهنجاری را تشخیص می دهد سیگنالی ارسال می نماید. بیمارستان براویس از سه ماه گذشته در حال آزمایش این نرم افزار است. در طول این چند ماه، نرم افزار یاد شده 1300 اسکن را ارزیابی نموده و توانسته تمام موارد خونریزی مغزی را تشخیص دهد.

یک مزیت عمده نرم افزار Aidoc این است که باعث صرفه جویی زیادی در وقت متخصص مغز و اعصاب می گردد. وقتی پزشکان اعلانی دریافت می نمایند، می توانند بلافاصله ناحیه مورد نظر را آنالیز نمایند. این نرم افزار قادر به شناسایی 55 خونریزی در 1300 سی تی اسکن بود. این نرم افزار تا به امروز در تشخیص هیچ مورد خونریزی دچار خطا نشده است و در بعضی از موارد مثبت کاذب را نشان داده است و مضمون این اعلان ها نیز این بوده که به نظر می رسد خونریزی وجود ندارد.

رادیولوژیست های بیمارستان براویس اظهار داشتند که آنها از عملکرد این نرم افزار بسیار راضی هستند. آنها حتی ادعا می نمایند خونریزی هایی را توسط آن شناسایی نموده اند که بدون نرم افزار نمی توانستند آنها را تشخیص دهند. اما این بیمارستان همچنان به آنالیز و آزمایش این نرم افزار ادامه می دهد.

این برنامه نه تنها می تواند خونریزی مغزی بلکه شکستگی گردن را نیز تشخیص دهد. بیمارستان براویس در حال حاضر هنوز قادر به بیان موارد زیادی در خصوص عملکرد این نرم افزار جدید نیست. این شکستگی ها کمتر از خونریزی های مغزی شایع است، بنابراین از این ویژگی تا به امروز خیلی کم استفاده شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "استفاده از نرم افزار برای تشخیص خونریزی مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نرم افزار برای تشخیص خونریزی مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید