سلامتی و پزشکی

ورود ممنوع؛ جاهای تماشای استرالیا که نمی توان از آن ها تماشا کرد

استرالیا پر از جاهای تماشای است که می توان از آن ها تماشا کرد و سفری دلنشین را پشت سر گذاشت اما در این میان، بعضی از جاذبه ها ممنوع الورود هستند. چه به دلایل حفاظتی و چه به علت مقدس بودن این منطقه ها برای بومی ها و چه از لحاظ خطرناک بودن برای گردشگران، در...

30 فروردین 1402

چگونه ماهی تکامل یافت تا راه برود و تبدیل به انسان گردد؟

اجداد ما از دویدن برای شکار، فرار از شکارچیان و جستجوی علوفه استفاده می کردند. دویدن فیزیولوژی و فرهنگ ما را شکل داده است. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که پیاده روی و دویدن برای سلامتی و سلامت جسمانی ما بسیار مهم است.

18 اسفند 1401

بوغدا آشی یکی از خوشمزه ترین غذاهای زنجان است

سیری در ایران/ براساس گزارش و خبرهای منتشر گشته، بوغدا آشی یکی از خوشمزه ترین غذاهای زنجان است.

15 اسفند 1401

منطقه 22 در حوزه مدارس دچار مشکل است ، هدفگذاری 353 نقطه از پارک های مرکز برای احداث خانه بهداشت

شهردار مرکز گفت: در مسأله نظام سلامت هدف گذاری نموده ایم تا در 353 نقطه از پارک های مرکز امکان احداث خانه بهداشت را فراهم کنیم.

4 اسفند 1401

سهم تهران از هوای پاک: فقط 3 روز!

یک مقام مسئول در اورژانس تهران: در روز های آلوده، ماموریت های قلبی و تنفسی حتی به 40 درصد هم می رسد این درحالی است که در خرداد ماه امسال که هوا نسبتا پاکیزه بوده آمار مراجعه 18 درصد اعلام شده است.

26 بهمن 1401

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران: پتانسیل وقوع زلزله 7 ریشتری در تهران وجود دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهر تهران به علت نوع گسل هایی که در این شهر وجود دارد، پتانسیل وقوع زلزله هایی با توان لرزه خیزی با بزرگای هفت ریشتر را دارد.

25 بهمن 1401

این چراغ زیبا را برای اتاق خواب بسازید

از جمله اصلی ترین نکاتی که طراحان دکوراسیون منزل در حین طراحی بخش های مختلف خانه به آن توجه ویژه ای می کنند نورپردازی صحیح و اصولی است.

21 بهمن 1401

خواص لیمو شیرین پخته برای سرماخوردگی

در خصوص خواص لیمو شیرین پخته برای سرماخوردگی چیزی شنیده اید؟ چرا برای درمان سرماخوردگی توصیه می گردد لیمو شیرین را بپزیم؟ اصلا برای درمان سرماخوردگی لیمو شیرین پخته بهتر است یا تازه؟ در این مقاله از در به آنالیز خواص لیمو شیرین پخته برای سرماخوردگی،...

18 بهمن 1401

چه زمانی باید از منبع آب (مخزن آب) در ساختمان استفاده کنیم؟

تعداد ساختمان هایی که اقدام به نصب منبع آب پلی اتیلن می نمایند، در چند سال گذشته رو به رشد بوده است. بنابراین می توان پیش بینی کرد که این تصمیم در برخی شرایط می تواند واقعاً گره گشا باشد. اما رایج ترین دلایل استفاده از مخزن آب در ساختمان چیست؟ در این مطلب...

8 بهمن 1401

یکی از اسرار مغز آشکار شد ، دقیق ترین نقشه مرکز حافظه، عکس

ایرنا نوشت: دانشمندان دقیق ترین نقشه پیوندهای ارتباطی میان هیپوکامپ، مرکز کنترل حافظه و سایر قسمت های مختلف مغز را ایجاد کردند.

4 بهمن 1401

اولین واکسن برای زنبورهای عسل در آمریکا تایید شد ، آیا این واکسن از بحران جهانی گرده افشانی خواهد کاست؟

زنبورداران آمریکایی به زودی به واکسنی خواهند داشت که می تواند کندوهای آنها را از مخرب ترین بیماری امروزی زنبورهای عسل، نجات دهد.

24 دی 1401

چشمه آب ترش سربیشه یکی از دیدنی های استان خراسان جنوبی است

جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، چشمه آب ترش سربیشه یکی از دیدنی های استان خراسان جنوبی است.

10 دی 1401

خواص پیاز و تاثیر آن بر سرطان

پیاز در دسته سبزیجات و گیاهان قرار می گیرد و از خانواده سیر است. مدت ها است که این نوع سبزیجات را علاوه بر خواص طعم دهندگیشان، برای خواص داروییشان کشت می کنند. پیاز رنگ، اندازه و طعم های متفاوتی دارد. متداول ترین انواع پیاز، پیاز قرمز، پیاز سفید و پیاز...

8 دی 1401

روش های ساده برای تشخیص ظروف قابل استفاده در ماکروویو

امروزه در آشپزخانه های استفاده بسیاری از مایکروفر می گردد به همین علت حتما باید از ظروف مناسب در مایکروفر بهره ببرید، در غیر این صورت موجب بیماری می گردد.

2 دی 1401

کاهش شهر های نارنجی و زرد و افزایش شهر های آبی

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهر های با شرایط قرمز همچون هفته های گذشته 0 بوده و تعداد شهر های با شرایط نارنجی نیز از 4 به 3 شهر کاهش یافت.

5 آذر 1401

وعده معاون وزیر بهداشت برای ارتقای حوزه درمان خراسان جنوبی

پیگیری های استاندار خراسان جنوبی به قول مساعد معاون وزیر بهداشت برای ارتقاء حوزه درمانی استان انجامید.

19 مهر 1401

تنها با یک چیز اتاق خواب تان را مدرن کنید

یک اتاق خواب مدرن لزوما سرد و بی روح نیست. بیشتر به آن به عنوان یک اتاق راحت و شیک برای داشتن یک خواب شبانه راحت، نگاه کنید.

6 مهر 1401

این 9 مورد را برای یاری به کاهش وزن به فهرست مواد غذایی خود اضافه کنید

فرهنگ رژیم غذایی ما را به این باور خواهد رساند که برای یاری به کاهش وزن، باید غذاهایی مانند کربوهیدرات، گلوتن یا لبنیات را حذف کنیم اما تحقیقات به ما نشان می دهد که رژیم های محدود نماینده کارساز نیستند. بهتر است کوشش خود را روی خوردن بیشتر غذاهایی که...

29 شهریور 1401

طرز تهیه کیک هلو اسفنجی مرحله به مرحله بدون آب و روغن

کیک هلو از خوشمزه تابستانی بدون آب و روغن و شیر است. طرز تهیه کیک هلو مجلسی خوشمزه با بافتی نرم، لطیف و اسفنجی و پف عالی را در بخوانید. با سرویس همراه باشید.

27 شهریور 1401

این سردرد را جدی بگیرید

متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد های حاد معمولا با علائم عصبی شامل دوبینی، تاری دید، تب و کاهش سطح هوشیاری همراه هستند.

21 شهریور 1401
تعداد: (204)