ورود ممنوع؛ جاهای تماشای استرالیا که نمی توان از آن ها تماشا کرد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، استرالیا پر از جاهای تماشای است که می توان از آن ها تماشا کرد و سفری دلنشین را پشت سر گذاشت اما در این میان، بعضی از جاذبه ها ممنوع الورود هستند. چه به دلایل حفاظتی و چه به علت مقدس بودن این منطقه ها برای بومی ها و چه از لحاظ خطرناک بودن برای گردشگران، در ادامه به معرفی بعضی از جاهای تماشای استرالیا می پردازیم که نمی توان از آن ها بازدید کرد.

ورود ممنوع؛ جاهای تماشای استرالیا که نمی توان از آن ها تماشا کرد

1. جزیره هرد

Heard Island

ممکن است آتشفشان و یخچال طبیعی آن چیزی نباشد که در استرالیا انتظار دارید اما در جزیره دور افتاده و وحشی هرد (Heard Island) این دو مورد وجود دارند و همین نیز آن را به یکی از تماشایی ترین و مخفی ترین مکان های استرالیا تبدیل نموده که نمی توان از آن تماشا کرد. این خشکی کمتر شناخته شده در جنوب اقیانوس هند واقع شده و تقریبا نیمه راه بین استرالیا و آفریقای جنوبی است و در آن، گونه های مختلفی از جمله سه گونه فک، چهار گونه پنگوئن و دو گونه پرنده بومی زندگی می نمایند.

2. پاین گپ

Pine Gap, Northern Territory

شایعات بسیار زیادی پیرامون این پایگاه نظامی دور افتاده و مخفی استرالیایی - آمریکایی در صحرای مرکزی استرالیا درست در جنوب غربی آلیس اسپرینگز وجود دارد. اینجا که به عنوان پاین گپ (Pine Gap) شناخته می گردد، به صورت رسمی تأسیسات دفاعی مشترک پاین گپ نامیده می گردد و تنها مقامات رسمی اجازه ورود به آنجا را دارند. اینکه چه اتفاقی در آنجا جریان دارد، معین نیست اما الهام بخش ساخت سریالی به همین نام از سرویس آنلاین نتفلیکس شده است.

3. ویتنوم

Wittenoom, Western Australia

ویتنوم (Wittenoom) به عنوان آلوده ترین سایت در نیمکره جنوبی شناخته می گردد و دولت نیز آخرین دارایی های آنجا را در سال 2019 میلادی جمع آوری کرد تا شهر را ببندد اما با این وجود، گردشگران هنوز از این منطقه بازدید می نمایند، آن هم با وجود اینکه هشدارهای خطرات مرگ در آن نصب شده اند. بیش از 2000 کارگر و ساکن ویتنوم بر اثر بیماری های مرتبط با آزبست جان خودشان را از دست داده اند. گفتنی است که اینجا به عنوان تنها معدن آزبست در استرالیا شناخته می گردد.

4. پارک ملی پوینت نیپین

Point Nepean National Park, Victoria

در حالی که می توانید در اطراف پارک ملی خیره نماینده و تماشایی پوینت نپین (Point Nepean National Park) در ویکتوریا گردش کنید، به علت حفاظت از اینحا و خطرات بالقوه آن، بخش های بزرگی از اینجا دور از دسترس هستند. این مکان دورافتاده و حفاظت شده، در نوک غربی شبه جزیره مورنینگتون واقع شده و زیستگاه گونه های کمیابی همانند دانارت پا سفید، والابی سیاه، عسل خوار آوازخوان و گیاهان بومی ساحلی است.

5. جزیره کارناک

Carnac Island, Western Australia

جزیره کارناک (Carnac Island) ممکن است در ابتدا فریبنده و تماشایی به نظر برسد اما گول آن را نخورید. این جزیره کوچک و با سواحل شنی سفید درست در نزدیکی فرامنتل در استرالیای غربی واقع شده و خانه بیش از 400 خزنده بسیار سمی و کشنده به نام مار ببری است. هیچ موجودی این مارها را شکار نمی کند و همین نیز سبب شده تا جمعیت آن ها افزایش پیدا کند و بر این جزیره سلطه پیدا نمایند. اینجا بعلاوه زیستگاه بسیار مهمی برای شیر دریایی نادر استرالیایی و پرندگان دریایی از جمله انواع گونه های درنا است.

6. پارک دریایی جزیره کارتیه

Cartier Island Marine Park

پارک دریایی جزیره کارتیه (Cartier Island Marine Park) یک جزیره کوچک شنی به شمار می رود که در فاصله 600 کیلومتری از شمال بروم و در نزدیکی اندونزی واقع شده است. اینجا 172 کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود 16 درصد از گونه های ماهی استرالیا را می توان در آنجا پیدا کرد. جزیره کارتیه و صخره های مرجانی اطراف آن برای قرن ها مکان اصلی ماهیگیری برای ماهیگیران اندونزی بوده و در آنجا، انواع ماهی ها، تخم پرندگان، صدف ها، خیار دریایی، لاک پشت و تخم لاک پشت را جمع آوری می کردند. حالا اینجا تحت حفاظت واقع شده است و ورود یا لنگر انداختن در اینجا ممنوع است.

7. جزیره آلباتروس

Albatross Island, Tasmania

همانطور که از نام جزیره آلباتروس (Albatross Island) معین است، این جزیره کوچک و تنها در تنگه باس، درست در سواحل شمال غربی تاسمانی قرار گرفته و خانه 10000 آلباتروس خجالتی و کمیاب است. این تنها یکی از سه جزیره ای است که این گونه بومی استرالیا از پرندگان دریایی در آن زندگی می نمایند و تا زمانی که از هواداران محیط زیست نباشید، شانسی برای تماشا این کلنی پرندگان باشکوه نخواهد داشت.

8. آرنهم لند

Arnhem Land, Northern Territory

آرنهم لند (Arnhem Land) با بیش از 95000 کیلومتر مربع مساحت در گوشه شمال شرقی منطقه شمالی استرالیا قرار گرفته و افراد بسیار اندکی از آن تماشا می نمایند. اینجا از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و خط ساحلی ناهموار، جزایر دورافتاده، رودخانه های خروشان، دشت های سیلابی، جنگل های بارانی، برجستگی های سر به فلک کشیده و جنگل های ساوانا را در آن می توان مشاهده کرد و دسترسی به آنجا فقط با مجوز خاص امکان پذیر است.

9. پارک حفاظتی الیوت پرایس

Elliot Price Conservation Park, South Australia

پارک حفاظتی الیوت پرایس (Elliot Price Conservation Park) یک منطقه حفاظت شده وسیع و تنها در اعماق خشک مرکز استرالیا به شمار می رود که برای حفاظت از بیابان خارق العاده بخش جنوبی دریاچه بزرگ کتی تاندا (Kati Thanda)، بزرگترین دریاچه نمک این کشور، تأسیس شده است. این منطقه دست نخورده به جای مانده و هر گونه ورود به آنجا ممنوع است.

10. بلو هول

The Blue Hole, Queensland

گودال آبی یا بلو هول (Blue Hole) در اعماق جنگل بارانی، استوایی و باستانی پارک ملی داینتری (Daintree National Park) در شمال کوئینزلند استرالیا واقع شده و مکان مقدس برای زنان قبیله جالوجیوارا از مردم کوکو یالانجی شرقی است. ورود مردها به اینجا ممنوع است و زنان نیز باید به وسیله صاحبان سنتی منطقه دعوت شوند، منطقه ای که یک استخر طب سنتی و محل تولد به شمار می رود. تابلوهای متعدد از بازدیدنمایندگان می خواهند تا به این مکان مقدس احترام بگذارند و مردم بومی بر این باور هستند که حضور افراد متفرقه می تواند این مکان را نامقدس کند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "ورود ممنوع؛ جاهای تماشای استرالیا که نمی توان از آن ها تماشا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ممنوع؛ جاهای تماشای استرالیا که نمی توان از آن ها تماشا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید