شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، ناوگان جوپار

شرکت ریلی جوپار فعالیت خود را با 22 دستگاه واگن درجه یک اکسپرس 6 تخته پارسی در سال 81 آغاز کرد. این شرکت 7 سال بعد با خرید 84 دستگاه واگن درجه یک پارسی تعداد ناوگان آن به 106 رسید. در سال 93، 45 دستگاه واگن مسافری از آلمان خریداری و به ناوگان شرکت ریلی جوپار اضافه شد.

شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار

جهتهای شرکت ریلی جوپار

در حال حاضر شرکت ریلی جوپار مسافران را در 5 جهت مختلف جابه جا می نماید که اغلب آنها از مبدا و مقصد تهران هستند:

تهران-مشهد-تهران

تهران-کرمان-تهران

تهران-زاهدان-تهران

تهران-بندرعباس-تهران

کرمان-مشهد-کرمان

انواع قطارهای جوپار

قطارهای مسافربری جوپار دو دسته هستند:

  • قطارهای 6 تخته کویر
  • قطارهای اتوبوسی ماهان

در ادامه مفصل تر به این قطارها می پردازیم و امکانات هر کدام از این قطارها آنالیز می گردد.

1- قطارهای کویر

قطار کویر جوپار قطار 3 ستاره 6 تخته است که برای سفرهای ارزان در 5 جهتی که در بالا به آن ها اشاره شد گزینه بسیار مناسبی است. هر واگن 10 کوپه 6 تخته و در مجموع ظرفیت 60 مسافر را دارد. داخل هر کوپه 6 جایگاه تخت شو وجود دارد که قطار کویر را برای سفرهای شبانه مناسب می نماید.

هر چند از قطارهای 6 تخته نمی توان انتظار امکانات قطارهای 4 تخته را داشت اما اغلب مسافرانی که با قطارهای کویر سفر نموده اند از کیفیت سرویس و امکانات قطار در مقایسه با قیمت آن رضایت داشته اند.

امکانات قطار کویر

قطارهای 3 ستاره کویر دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع در تمام واگن ها هستند. در سفر با قطارهای 6 تخته اگر پاوربانک هم همراه نداشته باشید، نگران شارژ گوشی یا لپتاپتان نباشید. داخل هر کوپه دو پریز وجود دارد که برای شارژ وسیله های الکترونیکی می توانید از آن ها بهره ببرید. برای خواب راحت سرویس خواب رایگان در اختیار مسافران قرار می گیرد. داخل هر کوپه سرویس بهداشتی وجود دارد. روزنامه و مجله در طول سفر در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

رستوران قطار کویر

داخل هر واگن یک کوپه اختصاصی مهماندار وجود دارد که در این کوپه ها دستگاه های گرم و سرد نماینده مواد غذایی وجود دارد و بعلاوه می توانید از این کوپه آب جوش دریافت کنید. امکان رزرو غذا هنگام خرید بلیط برای قطارهای کویر وجود ندارد اما هر کوپه یک رستوران دارد که می توانید وعده اصلی را در آن صرف کنید.

2- قطارهای اتوبوسی ماهان

قطارهای اتوبوسی ماهان سه ستاره هستند و از آنجایی که سریع السیر هستند و در زمان نسبتا کوتاهی مسافر را به مقصد می رسانند جایگاه های تخت شو و امکانات خواب ندارند. سازمان قطارهای اتوبوسی ماهان به شکل کوپه ای هستند و چیدمان جایگاه ها هم مانند چیدمان جایگاه ها در کوپه است. در قطارهای اتوبوسی ماهان بسته های پذیرایی به مهمانان ارائه می گردد و مسافران می توانند بسته به زمان سفرشان وعده غذایی اصلی را در رستوران قطار صرف نمایند.

تمام واگن ها مجهز به سرویس بهداشتی هستند و در تمام کوپه ها روزنامه و مجله ارائه می گردد.

برنامه حرکت قطارهای جوپار

جهت حرکت و ساعت حرکت قطارهای جوپار را با جزئیات در جدول زیر می بینید. اغلب قطارهای مسافری این شرکت ریلی همه روزه مسافران را در جهتهای ریلی ذکر شده جا به جا می نمایند.

اطلاعات ایستگاه های قطارهای جوپار

قطارهای جوپار مسافران را در 5 جهت اصلی جا به جا می نمایند، اما این قطارها در طول جهت در ایستگاه ها و شهرهای مختلف توقف دارند که مسافران شهرهای بین دو مبدا و مقصد اصلی می توانند از این قطارها برای جا به جایی استفاده نمایند. در ادامه با تمام ایستگاه های بین راهی جهتهای اصلی آشنا می شوید.

ایستگاه های بین راهی جهت تهران - بندرعباس - تهران: قطارهایی که مسافران را بین تهران و بندرعباس جا به جا می نمایند در ایستگاه های محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمد آباد، سیرجان، تزرج و فین توقف دارند.

ایستگاه های بین راهی جهت تهران - مشهد - تهران: در این جهت قطارها علاوه بر توقف در مبدا و مقصد در شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف دارند.

ایستگاه های بین راهی جهت کرمان - مشهد - کرمان: توقف های بین راهی جهت کرمان-مشهد-کرمان در ایستگاه های شهرهای زرند، طبس، بجستان، تربت حیدریه و فریمان انجام می گردد.

ایستگاه های بین راهی جهت تهران - زاهدان - تهران: به طور کلی قطارهای این جهت در 9 ایستگاه توقف دارند که به جز مبدا و مقصد مسافران می توانند از قطارهای این جهت برای رفتن به شهرهای محمدیه، کاشان، یزد، بافق، زرند، کرمان و بم هم استفاده نمایند.

ایستگاه های بین راهی جهت تهران-کرمان-تهران: در جهت تهران-کرمان-تهران قطارها از شهرهای محمدیه، کاشان، یزد، بافق و زرند می گذرد و در ایستگاه های هر کدام از این شهرها توقف می نمایند.

خرید بلیط قطارهای جوپار

برای خرید آنلاین بلیط قطارهای جوپار می توانید به وب سایت علی بابا سر بزنید و به سادگی و در کمتر از 2 دقیقه خرید بلیط قطارتان را نهایی کنید. اگر به هر دلیلی نمی توانید به سفرتان برسید با خرید بلیط از علی بابا شما امکان استرداد بلیط قطار به صورت آنلاین هم خواهید داشت؛ بعد از کنسل کردن مبلغی از بلیط شما بر اساس قوانین کنسلی کسر می گردد و مابقی آن به حساب شما واریز می گردد. بعلاوه در صورتی که در مراحل خرید بلیط به مشکل برخوردید می توانید با پشتیبانی 24 ساعته علی بابا تماس بگیرید.

علاوه بر خرید اینترنتی بلیط قطارهای جوپار، برای تهیه بلیط قطار از دیگر شرکت های ریلی مانند رجا و بعلاوه مقایسه نرخ بلیط قطار می توانید به وب سایت علی بابا مراجعه کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید