بعد از شهریار، ناظر شرفخانه ای در شعر ترکی جایگاه ویژه ای دارد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک ، گشتاسب عباسوند درباره جایگاه ناظر شرفخانه ای گفت: محمدرضا ملک پور ناظر شرفخانه ای یکی از شاعر ان برتر آذربایجان است که به سه زبان عربی، فارسی و ترکی شعر می سرود. غزل های فارسی و ترکی استاد شرفخا نه ای بسیار روان، مجذوب کننده و دارای احساسات خوب انسانی و عواطف عالی بشری است؛ مخصوصا غزل های ترکی که در اوج و حد بالایی قرار دارند.

بعد از شهریار، ناظر شرفخانه ای در شعر ترکی جایگاه ویژه ای دارد

وی ادامه داد: به علت علاقه شدیدی که به استاد داشتم اشعار وی را به زبان لاتین ترجمه می کردم و بعد از آن تصمیم گرفتم که کتاب ارجنامه استاد را با همکاری دوستان گردآوری کنم. این کتاب شامل اشعاری است که در وصف استاد سروه شده و مصاحبه هایی که وی داشته است. قرار بود بزرگداشتی برای استاد گرفته گردد و این کتاب در آن مراسم رونمایی گردد که در کمال تاسف استاد شرفخانه ای را از دست دادیم و در حسرت چنین روزی ماندیم.

این پژوهشگر در شرح بخش های مختلف کتاب گفت: قسمت مقدمه درباره معرفی استاد شرفخانه ای است که از سوی رسول گشت پور اجرا شده است. بعلاوه شعر هایی از استاد که در دیوان و کتاب های مختلف او چاپ شده، به همراه شعرهایی از مفاخر ایران و آذربایجان در این کتاب آمده است.

عباسوند در شرح جایگاه شرفخانه ای گفت: بعد از استاد شهریار، استاد ناظر شرفخانه ای در شعر ترکی جایگاه بسیار ویژه ای دارد و بیشتر هنردوستان، شاعران و کسانی که دنبال ادبیات هستند از او به عنوان یکی از ستاره های درخشان شعر ترکی نام می برند.

وی ادامه داد: استاد شرفخانه ای مدرس دانشگاه بود و بعلاوه عربی تدریس می کردند و کتابی در زمینه ادبیات عرب نیز نوشته اند. وی اشعار زیادی به زبان عربی، فارسی و ترکی دارد که غزل های فارسی و ترکی در حد بالایی واقع شده است و خیلی با ظرافت بیان شده است.

این پژوهشگر با اشاره به ترجمه پذیر بودن اشعار شرفخانه ای گفت: به علت اینکه استاد دارای اندیشه و فکر مختص به خود بود و زیان شعری خاص خود را داشت، این شعرها قابلیت ترجمه دارند و به نظرم اگر به آنها توجه گردد می تواند نظر علاقه مندان شعر در نقاط مختلف جهان را به خود جلب کند.

وی در سرانجام اظهار کرد: امیدوارم که تمامی اشعار استاد به زودی جمع آوری گردد و در قالب یک اثر در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

کتاب ارجنامه استاد ناظر شرفخانه ای در 351 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به بهای 120 هزار تومان از سوی انتشارات استاد شهریار راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بعد از شهریار، ناظر شرفخانه ای در شعر ترکی جایگاه ویژه ای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از شهریار، ناظر شرفخانه ای در شعر ترکی جایگاه ویژه ای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید