تندیس فردوسی در قزوین صحیح و سالم است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قزوین، مردم قزوین امروز دیگر خیابان فردوسی را با تندیس بزرگ حکیم ابوالقاسم می شناسند که تصویری رسا، پرجذبه و پایدار از این حکیم بی بدیل علم و ادب با کتابی در دست که احتمالا همان شاهنامه است در اختیار مردم قرار می دهد، با بیت معروف بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی با خط خوش خوشنویسان قزوینی بر دیواره پایه، مروری بر همه داشته های فرهنگی ما در خصوص شعر و ادب پارسی است.

تندیس فردوسی در قزوین صحیح و سالم است

پاتوق محله فردوسی، به دلیل نیاز به ایجاد فضای بزرگ و مناسب تر، مدتی قبل اصلاح هندسی و بازپیرایی شد.

به گفته مهدیه قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین این اصلاح هندسی قطعا برای رفع نیاز مردم بوده و به هیچ عنوان قصدی بر بی احترامی در این فرآیند وجود نداشته است.

تندیس فردوسی صحیح و سالم است

قافله باشی در این خصوص به خبرنگار ایبنا در قزوین گفت: همان طور که مردم قزوین با این منطقه آشنایی دارند، در ضلع شمالی خیابان فردوسی سالیان گذشته یک پاتوق محله کوچک برای استفاده اهالی طراحی شده بود؛ به مرور زمان، با افزایش واحدهای تجاری در این منطقه همچنین مجاورت آن با بیمارستان دهخدا نیاز مردم برای استفاده از این پاتوق افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تراکم تدریجی جمعیتی در این منطقه، و افزایش مراجعه مردم به این پارک موجب شد، طرح بازپیرایی، مناسب سازی و احتمالا قدری افزایش مساحت برای این پارک محله در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: به همین دلیل در پی تغییرات هندسی، مجسمه حکیم فردوسی که پیش از این در راس پارک محله قرار داشت در حاشیه قرار گرفت؛ علاوه براین تصمیم بر این شد، با ساخت پایه ای جدید در میانه پارک، مکان مناسبی در خور شان، برای این تندیس طراحی شود.

قافله باشی گفت: در این مدت، تماس ها و تذکرات متعددی از مردم استان درباره نگرانی برای سرنوشت این تندیس دریافت کردیم. از طریق وبلاگ آوای چکاوک، به مردم استان، اطمینان خاطر می دهم،مسئله ای برای مجسمه به وجود نیامده است و صحیح و سلامت در انبار سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نگهداری می شود.

تندیس فردوسی تا 10 روز دیگر روی پایه جدید نصب می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین افزود: تندیس نهایتا تا 10 روز آینده روی پایه جدید و در میانه پارک محله فردوسی نصب می شود.

قافله باشی ادامه داد: این حجم از حساسیت و دقت مردم در حفظ نمادهای فرهنگ و ادب پارسی برای مسئولان شهری، بسیار ارزشمند است و نشان از فرهیخته بودن مردم قزوین دارد؛. خوشحالیم مردم در این موارد هوشیار و آگاه هستند.

متهم کردن شهرداری قزوین در فضای مجازی به تخریب تندیس فردوسی

حسین علیجانی، سرپرست اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین به خبرنگار ایبنا گفت: اگرچه طی چند روز اخیر هجمه های زیادی علیه شهرداری قزوین به اتهام تخریب تندیس فردوسی شکل گرفت، اما به مردم اطمینان خاطر می دهیم هیچ مسئله ای برای این تندیس ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: مردم نگران مجسمه نباشند و به زودی شاهد نصب این تندیس باشکوه در پایه جدید در پارک محله فردوسی قزوین باشند.

سرپرست اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین مطرح نمود: مسئولان شهرداری قزوین و همکارانم در سازمانزیباسازی به تخریب مجسمه متهم شده اند که بسیار آزار دهنده است؛ اما توجه و دقت مردم قزوین و قطعا مطالبه به حق آن ها از سوی مسئولین دیده و شنیده می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تندیس فردوسی در قزوین صحیح و سالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس فردوسی در قزوین صحیح و سالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید