اخبار و رویدادها

قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت

در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو قیمت شاین مکس بنزینی افزایش داشته است. این خودرو با چه مشخصات فنی و ظاهری عرضه می گردد؟ و آیا ارزش خرید دارد؟

28 فروردین 1403

اپل عقب نشینی کرد

اپل تصمیمش برای مسدودسازی وب اپ ها را در اتحادیه اروپا لغو کرد.

13 اسفند 1402

شعار گردشگری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شعارهای گردشگری کوتاه راحت تر در خاطره ها می مانند تا آن دسته شعارهایی که واژه های زیادی در آنها به کار رفته است.

28 بهمن 1402

شنیدن صدای جهنم در عمق 9 کیلومتری زمین

پس از تلاش روسیه در جریان جنگ سرد، چین، ژاپن و آلمان نیز با حفاری هایی که بیشترین آن به 30 هزار فوت (کمی بیش از 9 هزار و 100 متر) می رسد، تلاش کرده اند تا به هسته زمین نزدیک شوند.

12 بهمن 1402

جستاری درباره لنگه کفش قرمز اثری از تانگ سولان

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا) - سولماز نصرآبادی، نویسنده؛ کتاب لنگه کفش قرمز در نوع خود، اثری قابل قبول برای مخاطب کودک است و توانسته پا را فراتر از کتاب های معمولی برای این رده سنی بگذارد. مخاطب کودک با خواندن این کتاب می تواند به صورت غیرمستقیم...

19 شهریور 1402

همه چیز درباره ایران شهر ، ایده های ناب شهروندان برای داشتن شهری آباد

طرح ریحان شهر جای پیشرفت دارد. مزیت شاخص آن پرداختن به موضوعات ریزی است که برای اهالی محله اهمیت دارد و شاید خیلی به چشم نیاید.

28 مرداد 1402

داستان هایی برای محیط زیست تالابی فارس نوشته شد

حاجی باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، بیان نمود: این داستان ها با موضوع تالاب بختگان به چاپ رسیده است.

17 مرداد 1402

شرایط حدف کارت سوخت آزاد اعلام شد

صادقی مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: مالکان وسایل نقلیه نوشماره جهت درخواست ثبت نام فراوری کارت هوشمند سوخت به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.

24 تیر 1402

مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می سازد!

زومیت نوشت: محققان مایکروسافت کامپیوتری ساخته اند که از قطعات اپتیکال و الکترونیک برای محاسبه پردازش های مربوط به مسائل بهینه سازی استفاده می کند.

10 تیر 1402

تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، دومین نشست از سری نشست های از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی با موضوع رویکرد مردم شناختی به حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می گردد.

29 خرداد 1402

بغض صلاح برای خداحافظی با فیرمینو

روبرتو فیرمینو، ستاره برزیلی لیورپول، با آغاز تابستان رسما از این تیم جدا شده و به عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر خواهد شد.

8 خرداد 1402

ورودی چند ایستگاه با معماری اقلیم های ایران ساخته خواهد شد ، جمع آوری پل حافظ احتیاج به مطالعات بیشتر دارد ، برای پروژه میدانگاه جهاد چقدر هزینه شد؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در نظر داریم ورودی چند ایستگاه مترو را متناسب با معماری اقلیم های مختلف ایران طراحی کنیم.

24 اردیبهشت 1402

نقش مهم نمایشگاه کتاب تهران در زنجیره فراوری محتوا، فضای گفتگوی مؤلف و مخاطب فراهم گردد

علیرضا سبحانی نسب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، گفت: نمایشگاه کتاب 1402 یک رویداد فرهنگی بزرگ است که مخاطب در یک فرصت زمانی به منابع تازه دست پیدا می نماید. گاهی مقایسه می نماید، تبادل نظر می نماید و با مؤلف و ناشر ارتباط می گیرد.

10 اردیبهشت 1402

دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود.

5 اردیبهشت 1402

ترکیب پرسپولیس برابر استقلال اعلام شد ، تیم یحیی با یک مهاجم نوک در دربی

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس ترکیب این تیم برابر استقلال را گفت.

3 اردیبهشت 1402

ببینید ، بازگشت مسی به تیم محبوب با چشمک جنجالی! ، اقدام خبرساز در بین طرفداران بارسلونا

رئیس باشگاه بارسلونا به خبرهای منتشرشده درباره بازگشت ستاره آرژانتینی واکنش جالبی نشان داد.

28 فروردین 1402

تمرین خانوادگی نساجی در ایران با یورگن کلوپ!

نساجی پس از شکست دو بر صفر برابر فولاد در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و برکناری حمید مطهری از سرمربیگری این تیم، فردا در اولین مسابقه با راهنمایی کارلوس هرناندز، سرمربی اسپانیایی خود، میزبان آلومینیوم خواهد بود.

25 فروردین 1402

تفال به حافظ امروز دوشنبه 21 فروردین 1402

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

21 فروردین 1402

هلی کوپتر مریخی در زمینه سرعت و ارتفاع پرواز رکورد زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، هلی کوپتر مریخی نبوغ روز یک شنبه (دوم آوریل) این عملیات را انجام داد. این ابزار 1.8 کیلوگرمی در این عملیات با سرعت 23.3 کیلومتر برساعت و در ارتفاع 16 متری سطح سیاره پرواز کرد. طبق اطلاعات موجود رکورد پیشین آن پرواز با سرعت...

16 فروردین 1402

تصاویری از نمایش هوایی جنگنده کره ای KF21 و شلیک موشک

پرواز آزمایش نمونه دوم جنگنده KF21 ، ساخت کره جنوبی همراه با آزمایش جداسازی موشک هوا به هوا و شلیک مسلسل با موفقیت انجام شد.

9 فروردین 1402
تعداد: (664)