توییت ایلان ماسک مبنی بر توقف فروش خودروهای تسلا با بیت کوین، باعث کاهش ارزش بیت کوین به میزان 7 درصد شد!

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، تسلا فروش خودروهایش با بیت کوین را متوقف نموده است. ایلان ماسک روز پیش در توییتی به این امر اشاره نمود و گفت که به خاطر اینکه برای معدن کاوی بیت کوین، عملا از انرژی حاصل از سوخت های فسیلی استفاده می گردد، این تصمیم را گرفته است.

توییت ایلان ماسک مبنی بر توقف فروش خودروهای تسلا با بیت کوین، باعث کاهش ارزش بیت کوین به میزان 7 درصد شد!

به دنبال این توییت، ارزش بین کوین که معتبرترین ارز دیجیتال محسوب می گردد، 7 درصد سقوط کرد و به 52 هزار و 669 دلار رسید.

ایلان ماسک گفت که تسلا دیگر بیت کوین معامله نمی کند، اما میخواهد به محض اینکه برای استخراج آن از انرژی های تجدیدپذیر استفاده گردد، دوباره به آن رو بیاورد.

او گفت که ما به دنبال پول های رمزنگاری شده دیگری که کمتر از یک درصد بین کوین انرژی به ازای تراکنش استفاده می نمایند، هستیم.

ایلان ماسک در توییت خود البته پول رمزنگاری شده را ایده خوبی از جهات مختلف دانشت و اشاره نمود که آنها نویدبخش هستند، اما در عین حال نمی گردد نسبت به آسیبی که به محیط زیست وارد می نمایند، بی تفاوت بود.

ماسک تازه در ماه مارس بود که اجازه خرید با بیت کوین را داده بود. همان طور که می دانید کامپیوترهای استخراج نماینده بیت کوین انرژی بالایی مصرف می نمایند، چون باید برای این کار محسابات بسیار پیچیده ای انجام بدهند. انرژی لازم برای این کار هم از سوخت های فسیلی و حتی زغال سنگ به دست می آید.

حرص و آز برای استخراج بیشتر رمزارزها، به خصوص در کشورهایی که هزینه متوسط برق پایین است، باعث درگیری های سیاسی و اقدامات عجیبی شده و حتی بعضی گمان می نمایند که روی بار شبکه در ابعاد کشوری هم تاثیرگذار باشد.

برآورد می گردد که میزان کل انرژی مصرف شده توسط دستگاه استخراج، به میزان انرژی مصرفی کشور هلند در سال 2019 باشد. این برآورد را دانشگاه کمبریج و آژانس انرژی بین المللی انجام داده اند. حتی گمان می رود که میزان مصرف انرژی برای استحصال بیت کوین از مصرف انرژی آرژانتین و نروژ هم بالاتر باشد. تصور می گردد که استخراج نماینده های چینی، 70 درصد بیت کوین جهان را به دست می آورند.

ماه فوریه تسلا خاطرنشان کرد که به میزان یک و نیم میلیارد دلار بیت کوین خریده و به دنبال این اعلام بود که تسلا فروش خودرو با بیت کوین را هم آغاز کرد. این اقدامات منجر به افزایش قیمت رمز ارز بیت کوین به میزان 20 درصد شد.

حالا باید دید که این اقدام تسلا و ایلان ماسک واقعا با نیت یاری به محیط زیست و پیشگیری از مصرف بی رویه انرژی است، یا افزودن بر ژست شرکتی که در واقع فلسفه اش استفاده از انرژی پاک و با آلودگی حداقلی است؟

به سختی می توان باور کرد که ماسک که یکی از معتقدان سرسخت به رمزارزهاست، آن را کنار بگذارد.

آیا در پشت پرده این ادعا، چیزی مثل روی آوردن به یک رمز ارز جدید نهفته نیست؟!

منبع: یک پزشک

به "توییت ایلان ماسک مبنی بر توقف فروش خودروهای تسلا با بیت کوین، باعث کاهش ارزش بیت کوین به میزان 7 درصد شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییت ایلان ماسک مبنی بر توقف فروش خودروهای تسلا با بیت کوین، باعث کاهش ارزش بیت کوین به میزان 7 درصد شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید