حرکت نجات افغانستان: حتی به یک نظامی خارجی نیاز نداریم

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، رهبر حزب حرکت نجات افغانستان با تاکید بر خروج همه نیروهای خارجی از این کشور گفت که برخی در حال توزیع سلاح و شبه نظامی سازی در افغانستان هستند.

حرکت نجات افغانستان: حتی به یک نظامی خارجی نیاز نداریم

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آوای چکاوک، عمر زاخیلوال رهبر حزب حرکت نجات افغانستان گفت که این حزب تلاش خواهد کرد تا به مسائل افغانستان پایان دهد و تاکید کرد که این کشور به حضور حتی یک نظامی خارجی نیاز ندارد.

وی در مراسم اعلام موجودیت این حزب گفت: ما خواستار صلح هستیم، صلحی که وحدت ملی را تقویت کند، نه اینکه تکرار تجارب تلخ گذشته باشد.

سفیر سابق افغانستان در اسلام آباد همچنین با نگران کننده خواندن اوضاع این کشور از آمادگی های برخی از جناح ها برای رفتن افغانستان به اوضاع بدتر خبر داد.

زاخیلوال بدون نام بردن از گروه و یا افراد مشخصی اضافه نمود که برخی جناح ها در حال توزیع سلاح و شبه نظامی سازی هستند.

وی اضافه نمود: همه مردم افغانستان خواستار صلح هستند، ما در تلاش هستیم تا حرکت نجات افغانستان عنصری برای بیرون رفت از بحران و عاملی برای ثبات سیاسی و صلح پایدار گردد.

زاخیوال همچنین تاکید کرد: به همان اندازه که صلح مهم و با ارزش است وحدت ملی و حاکمیت ملی ما نیز مهم و با ارزش است، صلح باید عامل پیشرفت و ترقی باشد، صلح که اساس آن حذف، انحصار و محرومیت باشد پایدار نیست بلکه یک صلح مقطعی می باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حرکت نجات افغانستان: حتی به یک نظامی خارجی نیاز نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت نجات افغانستان: حتی به یک نظامی خارجی نیاز نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید