خاطره های شنیدنی از سفر به کاپادوکیه

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، چند لحظه از سفر به کاپادوکیه

سفر به ترکیه و از همه مهمتر تماشای کاپادوکیه برای خیلی از افرادی که به آنجا رفته اند خاطره ای شنیدنی شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به خاطره ای شنیدنی از سفر به این منطقه در کشور ترکیه بنشینیم.

خاطره های شنیدنی از سفر به کاپادوکیه

صدای بلند اذان ساعت 5 و نیم صبح که مرا در اولین صبح اقامتم در کاپادوکیه بیدار کرد، به من یادآوری کرد که هر چقدر به سمت شرق از استانبول دورتر شوم، ترکیه به همان مقدار عجیب تر به نظر خواهد رسید. جو کلی، علی رغم نمای کاملا متفاوت بیرون، بیشتر اروپایی بود تا خاورمیانه ای. تور لیدر ما می گفت: نود و پنج درصد ترکیه در آسیا واقع شده است، اما ما خود را اروپایی می دانیم. با اینکه هیچ ابزاری وجود ندارد تا این ادعا را از مردم ترکیه راستی آزمایی کرد، اما ما در طول اقامت خود که به وسیله اداره فرهنگ و گردشگری ترکیه ترتیب داده شده بود، این حرف را بارها شنیدیم.

این ادغام از فرهنگ ها، که با دکور و ظاهر شیک دوران بیزانسی هتل احاطه شده بود، یکی از جذابیت های این ناحیه (واقع شده در بخش آناتولی مرکزی کشور ترکیه) است. بخش اعظمی از جذابیت های کاپادوکیه، مدیون چشم انداز ها شگفت انگیز و زیبایش است. نمایی از ماه شاید عبارتی بهتر برای توصیف غارهایی با شکل عجیب و ساختارهای قله ای شکل که به وسیله آتشفشان های گذشته به وجود آمده اند، مناسب تر باشد.

یکی از نواحی تماشای، پارک ملی گورَمه، موزه روباز و محل میراث جهانی یونسکو است که زنجیره ای از ستون ها، چشم انداز را تغییر داده اند. گورَمه در ابتدا جامعه ای برای مسیحیان در هزاره اول بوده است و ساکنان آن موقع در آن منطقه خانه ها و کلیساهایی را درون صخره ها کنده کاری کردند، که بعضی از آن ها برای بازدید عموم باز بوده و ساختارهای حک شده آن ها هم چنان حفظ شده است. دوازده شهر زیرزمینی در منطقه وجود دارد، اما بزرگترین آن ها درینکویو است که با خودرو تقریبا نیم ساعت از گورَمه فاصله دارد. این مکان امکان بازدید خانه ها، کلیساها و مدارسی که سیصد فوت زیرزمین بودند، را برای همه به جز کسانی که از فضاهای تنگ وحشت دارند را فراهم می نماید.

ترکیه با سفال های خود مشهور است، پس سخت است که به جایی در آن سفر کرد و در مغازه های کادو و سوغاتی اثری از سفال ندید. برای داشتن تجربه ای اصیل تر در این خصوص موزهٔ گورآی در نزدیکی آونوس، به صورت نصف موزه و نصف نمایشگاه برترین مکان است. موزهٔ زیرزمینی دیدار نمایندگان را به سفر در تونل زمان برده، جایی که تهیه سفال را با همان حس و حال قدیمی و با ابزارآلات باستانی نمایش می دهد. سفالگری وجود دارد که مهارت خود را با چرخ سفالگری نمایش می دهد و کارگاهی محلی که در آن هنرمندان بشقاب ها و دیگر صنایع دستی را تزیین و رنگ آمیزی می نمایند. به علت اهمیت چشم انداز ها و فرهنگ منطقه و جذابیت آن، هماهنگ کردن تور در آنجا کاری آسان است.

به طور مثال در هاوس هتل 45 اتاقی، کارکنان برای شما تورهای بالن و اسب سواری و نیز تورهای گردش در روستاها و استفاده از غذاهای سنتی را تدارک می بینند. ترکیب اتاق ها در هتل فرق دارد، اما بیشتر آن ها پنجره ها و بالکن هایی برای تماشا چشم انداز ها سحرانگیز بیرون دارند.

سرویس های دیگر شامل آب درمانی با حمام، استراحت گاه زیرزمینی و رستوران روباز و مسقف با غذاهای دلچسب و لیستی خوب از نوشیدنی ها، هستند.

منبع: الی گشت

به "خاطره های شنیدنی از سفر به کاپادوکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره های شنیدنی از سفر به کاپادوکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید