خبرنگاران سقوط قیمت نفت با شیوع کرونا در کاخ سفید

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، تهران - خبرنگاران - قیمت هفتگی نفت به دنبال موج دوم کرونا در دنیا و مثبت شدن تست کرونای رییس جمهوری آمریکا با کاهش همراه شد.

خبرنگاران سقوط قیمت نفت با شیوع کرونا در کاخ سفید

قیمت نفت هفته گذشته را در ادامه فرایند کاهشی خود طی کرد. هر چند این کاهش در ابتدای هفته کم نوسان بود اما روز آدینه و بعد از اعلام خبر ابتلای رییس جمهوری آمریکا به کرونا، شدت گرفت. تا آنجا که در یک روز طلای سیاه حدود 4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

در کنار این موضوع، نگرانی ها به عدم پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش فراوری در سال آینده میلادی نیز فشار مضاعفی بر قیمت نفت آورده است.

تا آنجا که نفت برنت در معاملات هفتگی خود کاهشی 6.7 درصدی را تجربه کرد و از 41 دلار و 92 سنت در ابتدای هفته به 39 دلار و 27 سنت در خاتمه معاملات روز آدینه رسید.

نفت شاخص آمریکا اما بیش از این کاهش قیمت داشت و با از دست دادن 8.1 درصد از ارزش خود از 40 دلار و چهار سنت تا 37 دلار و یک سنت پایین آمد.

مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور، علاوه بر آنکه کاهش قیمت نفت را رقم زد، همچنین باعث شد تا بازارهای اقتصادی نیز با ریزش ارزش سهام روبرو شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سقوط قیمت نفت با شیوع کرونا در کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سقوط قیمت نفت با شیوع کرونا در کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید