داستان ضمانت پسری مشهدی برای دختری تهرانی کتاب شد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، کتاب من ضامن به قلم مصطفی خرامان همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) برای مطالعه به علاقمندان کتاب و کتابخوانی پیشنهاد می گردد.

داستان ضمانت پسری مشهدی برای دختری تهرانی کتاب شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ آوای چکاوک، کتاب من ضامن به قلم مصطفی خرامان در 172 صفحه قطع رقعی با تصویرسازی جلد نسترن عنبری و طراحی جلد و صفحه آرایی سعید دین پناه به وسیله به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

منِ ضامن در هشت فصل با عناوین شش میلیون و ششصد و شصت و ششمین ضامن، ماست کوزه ای، شکارچی و آهو، پول و آرامش، منِ ضامن، ساچا، کمر شکسته هرچیزی را به زبان احتیاج! و اداره آگاهی منتشر شده است.

در معرفی این اثر می خوانیم: الهام و برادرش همراه خانواده رفته اند مشهد. پدر گرفتار است و رفته که امام گره از کارش باز کند. الهام و برادرش در مشهد گیر می افتند و پسری مشهدی ضامن شان می گردد. الهام و برادرش می فرایند که پدر و مادرشان را بیاورند، اما برنمی گردند. پسری که ضمانت الهام و برادرش را نموده، بالاخره خلاص می گردد، اما این ماجرا ادامه دارد. چرا الهام و برادرش برنگشته اند؟ آیا الهام و پسر مشهدی (ضامن) به هم می رسند.

خرامان که سال ها قلم زده، این جرأت را دارد که درباره موضوعی این چنینی یک رُمان بنویسد و فکر خواننده را درباره یک مقوله اخلاقی مهم، اما غریب، درگیر کند. وی منِ ضامن، را چالشی آغاز می نماید و خواننده را پای کتاب نگه می دارد. آغاز خوب داستان، یاری می نماید مفاهیم مهمی که نویسنده قصد داشته است به مخاطبش منتقل کند، جرعه جرعه بنوشاند.

در پشت جلد این کتاب می خوانیم:

معلوم نیست اولین کسی که ضامن دیگری شده چه کسی بوده است. یا این اتفاق کی افتاده است؟ شاید در دوران هابیل و قابیل! شاید هم ... این مهم نیست. مهم وقتی است که پسری مشهدی ضامن دختری تهرانی می گردد که با خانواده اش رفته اند مشهد. با آن ضمانت دختر وصل می گردد به امام رضا (ع) و داستان آهو و شکارچی. همه ما امام هشتم را با لقب ضامن آهو صدا می زنیم؛ یا ضامن آهو، چیزی است مثل همان یا علی مدد! آیا تمام کسانی که می گویند یا ضامن آهو، می دانند چه می گویند؟ این مهم نیست مهم این است که ضمانت، تسری فتوت و مردانگی است.

کتاب من ضامن داستان انتها دختر تهرانی و آن پسر مشهدی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "داستان ضمانت پسری مشهدی برای دختری تهرانی کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان ضمانت پسری مشهدی برای دختری تهرانی کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید