دستور اجرایی بایدن شرکت های فناوری را هدف گرفت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک به نقل از ورج، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی برای ترویج رقابت امضا نموده که مفاد آن به طور خاص صنعت فناوری را هدف گرفته است.

دستور اجرایی بایدن شرکت های فناوری را هدف گرفت

این دستور از سازمان های دولتی آمریکا مانند کمیسیون فدرال ارتباطات و کمیسیون فدرال تجارت می خواهد 72 بند را اجرا نمایند. این بندها شامل احیای قوانین مربوط به بی طرفی نت (net neutrality)، ایجاد قانون جهت حق تعمیر دستگاه ها برای کاربران و آنالیز های دقیق و موشکافانه درباره رفتارهای انحصارگرایانه شرکت های فناوری است.

بایدن در کنفرانس خبری پیش از امضای این دستور به چند ماده از آن هم اشاره نمود. طبق یکی از این موارد، کمیسیون فدرال تجارت موظف است قوانین غیر رقابتی شرکت ها در مورد محدود کردن توانایی تغییر شغل کارگران را ممنوع کند. این نوع از سیاست گذاری ها به خصوص در شرکت های فناوری معمول است.

علاوه بر این، دستور اجرایی بایدن شامل تغییراتی است تا مشترکان اپراتورهای همراه گزینه های انتخابی و سرویس های بهتری دریافت نمایند. به همین دلیل کمیسیون فدرال ارتباطات باید اپراتورهای اینترنت را ملزم کند قیمت ها و طرح هایی که در اختیار مشترکان قرار می دهند را گزارش نمایند، اجازه ندهد اپراتورهای اینترنت با مالکان ساختمان ها قراردادهایی امضا نمایند که سرویس های اینترنت انتخابی مشترکان را محدود می نماید و علاوه بر آن دستور مذکور قوانین بی طرفی نت را دوباره احیا می نماید.

از سوی دیگر حق تعمیر دستگاه ها هم یکی از مواردی است که در دستور نو بایدن ذکر شده است. به همین دلیل از کمیسیون فدرال تجارت خواسته شده تا اجازه ندهد فراوری نمایندگان قدرتمند تجهیزات توانایی مصرف نمایندگان برای تعمیر دستگاه هایشان در فروشگاه های تعمیراتی را محدود نمایند.

طبق گزارش رسانه ها دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا بسیار وسیع است و شامل تمام دستگاه های الکترونیکی می گردد.

در کنار این موارد به نظر می رسد این دستورالعمل به طور خاص خواهان آنالیز های موشکافانه تر درباره فرایند ادغام شرکت ها و به خصوص موارد خرید مؤسسات به وسیله پلتفرم های اینترنتی عظیم است. در فرایند آنالیز باید به ادغام های سریالی، خرید رقبای تازه کار، جمع آوری اطلاعات و تأثیر آن بر حریم خصوصی کاربران پرداخته گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستور اجرایی بایدن شرکت های فناوری را هدف گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور اجرایی بایدن شرکت های فناوری را هدف گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید