ادامه پویش نذر خون تا اربعین حسینی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورای سال جاری 34 هزار و 541 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند گفت :در این مدت 28 هزار و 378 واحد خون کامل به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن اهدا شد.

ادامه پویش نذر خون تا اربعین حسینی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، دکتر بشیر حاجی بیگی با اعلام این آمار گفت: با توجه به اجرای طرح نذر خون توزیع اهدانمایندگان در بازه زمانی تاسوعا تا اربعین حسینی و اجتناب از تجمع در ایام خاص در دستور کار نهاده شد و از این رو آمار اهدای خون در این دو روز 16درصد کمتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

حاجی بیگی با بیان اینکه شرایط کرونایی حاکم بر جامعه موجب شد تا سازمان انتقال خون از استقرار تیم های سیار در بسیاری از نقاط کشور صرف نظر کند، گفت: عدم امکان استقرار تیم سیار موجب شد تا اهدای خون در تاسوعا و عاشورای سال جاری با کاهش رو به رو گردد.

حاجی بیگی با بیان اینکه سازمان انتقال خون با اجرای طرح نذرخون همیشه در کوشش بوده است تا از حضور داوطلبین اهدای خون در کل روزهای ماه های محرم و صفر بهره مند گردد، اضافه کرد: اهدای خون نباید به محدوده زمانی خاص موکول گردد؛ چرا که عمر خون و فرآورده های آن کوتاه است و این در حالی است که احتیاج به این محصولات همیشگی و مستمر است.

وی بیش از 52 درصد از خون های دریافت شده در تاسوعا و عاشورای سال جاری را اهداشده توسط اهدانمایندگان مستمر برشمرد و اضافه کرد: اهدانمایندگان مستمر افرادی هستند که در سال حداقل دو بار خون اهدا می نمایند.

حاجی بیگی گفت : کاهش 16 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا چنانچه با حضور مستمر اهدانمایندگان تا اربعین حسینی همراه باشد نه تنها جبران می گردد، بلکه امکان مدیریت هرچه بهتر ذخایر خون و تامین احتیاج بیماران نیز فراهم خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی اضافه کرد: با وجود همه محدودیت ها در بعضی از استان ها شاهد افزایش نزدیک به صد درصدی آمار اهدای خون نیز بودیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطر نشان ساخت: استان های سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، بوشهر، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و تهران با افزایش آمار اهدای خون در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورای سال جاری روبرو بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ادامه پویش نذر خون تا اربعین حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پویش نذر خون تا اربعین حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید