از سقوط زن چهل ساله از ارتفاعات تا مصدومیت 12 نفر در حوادث رانندگی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، مسئول جمعیت هلال احمر سپیدان گفت: زن چهل ساله که در ارتفاعات کوه گر این شهرستان سقوط نموده بود به وسیله نجاتگران هلال احمر نجات یافت.

از سقوط زن چهل ساله از ارتفاعات تا مصدومیت 12 نفر در حوادث رانندگی

مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: یک تیم از امدادگران پایگاه جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان پس از اطلاع رسانی مردمی به محل حادثه اعزام و کار یاری رسانی و نجات را به فرد گرفتار شروعکرد.

محمد غلامی گفت: امدادگران پس از کسب اطلاعات از موقعیت مکانی و دستیابی به فرد گرفتار، بلافاصله عملیات پیش بیمارستانی، یاری های اولیه، حمایت های روانی و فیکس کردن مصدوم در سبد نجات را روی او انجام و مصدوم را به پایین ارتفاعات انتقال داده شد.

او گفت: امدادگران این عملیات را پس از 2 ساعت کوشش با موفقیت به انجام رسانده و فرد مصدوم را که از ناحیه پای چپ دچار شکستگی شده بود پس از انتقال از ارتفاعات جهت تکمیل مراحل درمانی به آمبولانس اورژانس حاضر در صحنه تحویل دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری جهرم گفت: بر اثر انحراف یک دستگاه خودروی پژو پارس از راستا اصلی وبرخورد به پست برق باعث واژگونی خودرو شد.

عشایری گفت: امدادگران آتش نشانی با حضور در محل حادثه، با ایمن سازی خودرو، پست برق و محوطه حادثه چهار سرنشین مصدوم شده را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور ارتباطی سپیدان به نورآباد ممسنی 7 مصدوم برجای گذاشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: در این حادثه که در کیلومتر 30 محور سپیدان به نورآباد (منطقه گچ دروازه) روی داد، هفت نفر از سرنشینان مصدوم شدند و به وسیله تیم امداد نجات جاده ای اقدامات درمانی اولیه مصدومان انجام شد.

محمد غلامی گفت: تیم امداد پایگاه عملیات جاده ای تنگ تیزاب این جمعیت پس از کنترل ترافیک محور و ارزیابی صحنه اقدام به عملیات پیش بیمارستانی، یاری های اولیه، تریاژبندی مصدومین، حمایت های روانی، ایمن سازی خودرو نموده و مصدومان را برای تکمیل مراحل درمان در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان سپیدان به عوامل اورژانس در صحنه تحویل دادند.

او گفت: دو نفر از مصدومین هم با آمبولانس هلال احمر به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در پی تماس رانندگان خودرو های عبوری با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 13 را ساعت 8:47 صبح امروز به بلوار خلیج فارس رهسپار کرد.

به گفته آتش نشانان اعزام شده به محل حادثه، یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس حین حرکت، ناگهان از راستا اصلی خارج شده و پس از برخورد شدید با موانع متوقف شد.

با توجه به اینکه بر اثر این حادثه راننده 45 ساله خودرو دچار مصدومیت شده و در اتاقک خودروی سواری گرفتار شده بود، نیرو های عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قطع جریان برق خودرو و ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از تجهیزات ویژه نجات عملیات رهاسازی راننده را شروع کردند.

آتش نشانان راننده خودرو که مردی 45 ساله بود را با احتیاط کامل از اتاقک خارج نموده و وی را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل، محل حادثه را جهت آنالیز دلیل تحویل کارشناسان پلیس راهور دادند.

وبلاگ آوای چکاوک فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از سقوط زن چهل ساله از ارتفاعات تا مصدومیت 12 نفر در حوادث رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سقوط زن چهل ساله از ارتفاعات تا مصدومیت 12 نفر در حوادث رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید