منطقه حفاظت شده آینالو یکی از جاذبه های گردشگری کلیبر به شمار می رود

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سیری در ایران/ براساس اخبار منتشر شده، منطقه حفاظت شده آینالو یکی از جاذبه های گردشگری کلیبر به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده آینالو یکی از جاذبه های گردشگری کلیبر به شمار می رود

منطقه حفاظت شده آینالو از بکرترین جاذبه های تماشایی جنگل ارسباران است. منطقه آینالو میزبان گونه های کمیاب جانداران بوده و پلنگ، مارال، اردک سر سفید و خروس قفقازی پوشش جانوری و درختان افرا، سرخدار، ممرز، گلابی وحشی، گیلاس وحشی و زالزالک پوشش گیاهی جنگل را تشکیل می دهند.

آینالو در بکرترین نقطه ارسباران قرار گرفته است. برای رسیدن به آن ابتدا باید به کلیبر بروید. اگر سفر خود را از سمت تهران شروع می کنید، پس از کرج وارد اتوبان زنجان شوید و با طی مسافت حدود 620 کیلومتر خود را به تبریز برسانید. در ابتدای ورودی تبریز، تابلوی جهت کلیبر را خواهید دید. از تبریز تا کلیبر حدود 210 کیلومتر فاصله است. از کلیبر به سمت جاده منتهی به قلعه بابک حرکت کنید. پس از حدود 55 کیلومتر در سمت چپ جاده یک جهت فرعی را مشاهده خواهید کرد که تابلوی در ابتدای آن نصب شده است. این جهت شما را وارد منطقه آینالو می نماید.

اگر از سمت جلفا سفر می کنید، در جلفا به سمت سیه رود و نوردوز بروید تا پس از روستاهای کردشت و اشتبین به عشاقلو برسید. در اینجا با پیچیدن به سمت راست وارد جاده ارسباران خواهید شد. بطور کلی از جاده های آسفالته تا روستای آینالو حدود دو کیلومتر جهت خاکی وجود دارد. اگر مشتاق تماشای مارال ها هستید، از روستا باید حدود دو کیلومتر دیگر را طی کنید. این جهت را می توانید با پای پیاده بروید و از تماشای محیط زیبای اطراف نهایت لذت را ببرید.

منبع: همگردی

به "منطقه حفاظت شده آینالو یکی از جاذبه های گردشگری کلیبر به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حفاظت شده آینالو یکی از جاذبه های گردشگری کلیبر به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید