افتتاح سدهای جدید مخزنی و طرح های نیروگاهی تا سرانجام دولت دوازدهم

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت تا انتها این دولت در بخش سدهای مخزنی، شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی، ظرفیت جدید نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، آبرسانی و برق رسانی روستایی و طرح های سازوکاری، سعی خواهد شد با تجربه دو سال قبل، برنامه پویش 1400 دقیق تر و منظم تر جلو برده گردد.

افتتاح سدهای جدید مخزنی و طرح های نیروگاهی تا سرانجام دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در ملاقات نوروزی با مدیران و کارکنان صنعت آب و برق که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار گردید، اضافه نمود: امیداست بتوان از این بودجه بهره برداری حداکثری را داشته و عملکرد اینگونه باشد که این بودجه از حالت یک ساله خارج و عملکرد مثبت وزارت نیرویی ها باعث تصویب و تکرار احکام این بودجه گردد.

به گفته اردکانیان، بودجه مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای نسبت به سال 99 بیش از 50 درصد افزایش دارد.

وزیر نیرو اضافه نمود: اصلاح قیمت فروش انرژی به صنایع عظیم انرژی بر به حکم قانون صورت گرفت و موجب منابع درآمدی قابل ملاحظه ای بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان شد که البته مصارف هم به درستی در خود قانون بودجه تعریف شده است.

اردکانیان با اشاره به شعار سال و لزوم پیاده سازی آن اعلام کرد: فراموش نکنیم که وزارت نیرو مثل پارسال یکی از اصلی ترین دستگاه های مخاطب برای نامگذاری شعار سال رهبر معظم انقلاب است. در عرصه فراوری به عنوان دو زیرساخت، برنامه و فعالیت های خود را ادامه خواهیم داد و پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هم باید در وهله اول معطوف به مجموعه های فراوریکننده در داخل این صنعت باشد.

وزیر نیرو با اشاره به ادامه پویش #هرهفته-الف-ب-ایران در سال 1400 یادآور شد: این پویش، سه شنبه همین هفته 17 فروردین ماه با تمرکز بر طرح های صنعت برق، کار خود را در سال جدید شروع خواهد نمود.

وی ادامه داد: جلسه هایی را نیز طی همین هفته با شرکت های مادر تخصصی برای قطعی کردن برنامه پویش تا خاتمه سال 1400 و البته برای به اتمام رساندن طرح هایی که تا خاتمه دولت دوازدهم وعده داده شده خواهیم داشت.

وزیر نیرو اضافه نمود: تا خاتمه این دولت در بخش سدهای مخزنی، شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی، ظرفیت جدید نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، آبرسانی و برق رسانی روستایی و طرح های سازوکاری، سعی خواهیم شد با تجربه دو سال قبل، برنامه پویش 1400 دقیق تر و منظم تر جلو برده گردد.

اردکانیان اضافه نمود: در سال جدید که طلیعه آن با اعیاد شعبانیه است و کم کم به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم، با مصرف صحیح و مدیریت دقیق همکاران سعی خواهد شد که تابستان کم مشکل و بی مسئله ای را سپری کنیم.

وزیر نیرو گفت: جا دارد که از سوی دولت دوازدهم از دست اندرکاران صنعت آب و برق تشکر کنم که افتخار سخنگویی شان را در مجامع و محافل داشتم. انصافا جامعه و به ویژه رهبر معظم انقلاب، مدیران ارشد و افکار عمومی هم در تشویق، دلگرمی دادن، پشتیبانی و حمایت کم نگذاشتند.

وی همچنین با یادآوری تداوم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران در نیمه دوم فروردین سال 99 و تشکیل نخستین نشست آن با حضور رئیس جمهوری در مورد طرح های آب و برق استان تهران گفت: اعلام شد که 250 طرح عظیم و مهم را می خواهیم در طول سال با سرمایه گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسانیم و بخشی از این طرح ها به طرح های ساز و کاری اختصاص یافت. شاید از این نظر بگردد گفت که پویش سال گذشته با کمی اغماض نقطه عطفی در عرصه فعالیت های وزارت نیرو در دولت دوازدهم بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افتتاح سدهای جدید مخزنی و طرح های نیروگاهی تا سرانجام دولت دوازدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سدهای جدید مخزنی و طرح های نیروگاهی تا سرانجام دولت دوازدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید