برترین گیاهان خانگی برای فصل زمستان و زمستان گذرانی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، شاید خیال می کنید با فرا رسیدن زمستان همه گیاهان خانگی پکر می شوند، اما این اشتباه است! گیاهان خانگی وجود دارند که در این فصل کاملا شاداب و سرحال هستند!

برترین گیاهان خانگی برای فصل زمستان و زمستان گذرانی

همه گیاهان، به خصوص گیاهان درون خانه، به مراقبت های زمستانی احتیاج دارند تا فصل زمستان را با سلامت از سر بگذرانند.

همه چیزهای خوب زود تمام می شوند، به یک چشم بر هم زدن فصل تابستان تمام می گردد و پاییز سرد و زمستانی خشن از راه می رسد. معین است که اگر در فصل تابستان گیاهان خانگی تان را بیرون از خانه گذاشته اید، با فرا رسیدن زمستان باید آنها را داخل بیاورید. قبل از اینکه گیاهان تان را داخل خانه بیاورید، بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:

مراقبت از گیاهان خانگی در فصل زمستان (زمستان گذرانی)

  • گیاه را آنالیز کنید تا مطمئن شوید در لا به لای شاخ و برگ و درون خاک آفتی وجود ندارد. اگر آفتی روی شاخسار یا درون خاک مشاهده کردید، قبل از آنکه گیاه را به درون خانه آورید، آن را با آفت کش از بین ببرید. شستن گیاه با آب زیاد می تواند در از بین بردن آفات موثر باشد.
  • رشد اضافه گیاه را هرس کنید. این به شما یاری می نماید گیاه را در مکانی کوچکتر جای دهید و گیاه هم بهتر به نور کم داخل خانه عادت می نماید.
  • برای آنکه رشد گیاه کمتر خواهد بود، از کود دهی به آن پرهیز کنید و گلدانش را هم عوض نکنید.
  • تمام این مراحل را برای گیاهانی که از اول درون خانه بوده اند هم انجام دهید.

1.

در فصل پاییز باید گیاه تان را به نور کمتر عادت دهید. سعی کنید این کار را به تدریج انجام دهید، همانطور که در بهار هم باید به تدریج به نور زیاد عادت شان دهید. اگر گیاه تان را در بیرون از خانه گذاشته بودید، چند هفته قبل از اینکه آن را داخل بیاورید، گلدان آن را از سایه روشن به مکانی با سایه زیاد منتقل کنید. با این کار گیاه برگ هایی فراوری می نماید که به نور کم مقاوم هستند. زمانی که گیاه را به درون خانه می آورید، برگ هایی که در نور کم رشد نموده اند زودتر به شرایط خانه عادت می نمایند.

2.

بعد از اینکه گیاه را به درون خانه آوردید، توقع تغییراتی آرام را داشته باشید، اما تغییرات ناگهانی طبیعی نیستند. به تدریج رشد کم خواهد شد، بعضی از برگ های زرد می گردد و می افتند، خاک مدت بیشتری مرطوب می ماند. اما به یاد داشته باشید که گیاه تان به دوره استراحت نرفته، او تنها دارد به تغییرات محیطی، یعنی کم شدن نور و تغییرات دمایی، پاسخ می دهد.

3.

اگر چه ممکن است این زمان وقت مناسبی برای هرس باشد، اما اصلا برای کود دهی و تعویض گلدان خوب نیست. فرایند انطباق گیاه با شرایط تازه تا ماه های زمستان که طول روز کم شده و نور کاهش می یابد، طول خواهد کشید. وقتی با فرا رسیدن بهار طول روز دوباره زیاد می گردد، گیاه بار دیگر رشد بیشتری و قوی تری خواهد داشت.

4.

اوایل پاییز زمانی است که بعضی از گیاهان گل دهنده احتیاجمند رسیدگی هایی خاص هستند. پیازهای گل نرگس در غفلت کامل شما هم به کارشان ادامه می دهند و بسته به گونه در ماه مهر (آغاز پاییز) پدیدار می شوند و تا 8 هفته می مانند. کاکتوس کریسمس به طول روزهای کوتاه تر و هوای خنک تر احتیاج دارد (تا 4 درجه سانتی گراد را هم می تواند تحمل کند). این خنکی به گیاه یاری می نماید تا در زمستان گل دهد!

بنت قنسول احتیاج به 12 ساعت تاریکی کامل و دمایی حدود زیر 15 درجه سانتی گراد دارد تا براکته های رنگی و زیبای خود را فراوری کند.

گیاهان خانگی زمستانی

در زیر فهرست گیاهان خانگی که می توانند دماهای پایین تا 4 درجه سانتی گراد را تحمل نمایند آمده است. گیاهانی که در جلوی نام شان پرانتز آمده می توانند کمی بیشتر از گیاهان دیگر در بیرون از خانه بمانند و هوای سرد را تحمل نمایند. این گیاهان می توانند در جاهای سردتری از خانه قرار داده شوند و یا حتی در معرض بادهای سرد باشند.

- آزالیا

- مارچوبه زینتی - سرخس مارچوبه (7 درجه سانتی گراد)

- کاکتوس (7)

- کاکتوس کریسمس

- برگ عبایی (1)

- کاملیا

- گونه های مرکبات

- نخل خرما

- سیکلامن (7)

- اویار سلام یا نخل مرداب (7)

- دراسنا

- آرالیا (7)

- گونه های فیکوس

- فوشیا

- موچسب

- پاپیتال یا عشقه

- درخت نورا

- کراسولا

- یاس صورتی

- نخل کنتیا

- پرسیاوش

- کاج مطبق

- اگزالیس

- گل ساعتی

- پپرومیا

- گینورا یا جینورا (7)

- نخل راپیس (منفی 1 درجه سانتی گراد)

- فیکوس الاستیکا

- سدوم

- سیکاس

- گندمی

- سرخس شاخ گوزنی (7)

- سرو پژیا (7)

- پیچک سوئدی

- برگ بیدی (7)

- گل پرنده بهشتی سفید (7)

- یوکا (7)

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com

به "برترین گیاهان خانگی برای فصل زمستان و زمستان گذرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گیاهان خانگی برای فصل زمستان و زمستان گذرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید