تئاتر و جامعه در دوشنبه های نقد کتاب سوره

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت پژوهشی دانشگاه و با همکاری دانشکده هنر سوره، پانزدهمین جلسه نقد کتاب، روز دوشنبه 6 بهمن ماه 99 به صورت آنلاین برگزار می شود.

تئاتر و جامعه در دوشنبه های نقد کتاب سوره

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

در این برنامه، کتاب تئاتر و جامعه با تألیف رضا کوچک زاده، با حضور فرهاد مهندس پور در جایگاه سخنران و میزبانی رامتین شهبازی از ساعت 18:00 تا 20:00 به بوته نقد گذاشته خواهد شد.

در توضیح این کتاب آمده است: ارتباط متقابل جامعه و تئاتر چگونه است؟ هستی اجتماعی تئاتر و اجرای امر اجتماعی را چگونه باید تبیین کرد؟ این برهم کنش تاریخی چگونه در مقاطع و ساحت های گوناگون تعینی فرمی و گفتمانی می یابد؟ مقالات و گفت وگوهای گردآمده در این کتاب می کوشند پرسش هایی از این دست را بر بسترهای زمانی - مکانی متفاوت پاسخ دهند. نیت، از یک سو، گشودن چشم اندازی است تحلیلی که از خاستگاه های اجتماعی نمایش در دنیای قدیم تا به خیابان بردن صحنه در شهر جدید را در برگیرد؛ و از سوی دیگر، با موضوع قرار دادن مسأله ایران بازنمایی مسیری است که تئاتر از شبیه خوانی و تعزیه تا کارگاه نمایش طی کرده است؛ مسیری که از انقلاب مشروطه، از پروژه های مدرنیزاسیون و ... می گذرد و در نهایت به امروز می رسد.

دانشگاه سوره با هدف آشناسازی دانشجویان و علاقه مندان به آثار علمی در حوزه هنر و در راستای رسالات آموزشی و پژوهشی خود این سلسله برنامه را تدارک دیده است. به همین منظور عموم علاقه مندان به صورت آزاد می توانند روز دوشنبه 6 بهمن ماه ساعت 18 با مراجعه به آدرس https://sibad.soore.ac.ir/Classrooms/ShowWebinar/bookreview وارد برنامه شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تئاتر و جامعه در دوشنبه های نقد کتاب سوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر و جامعه در دوشنبه های نقد کتاب سوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید