حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها، واکنش یمن به میانجی گری عُمان برای انتها دادن به جنگ

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرگزاری خبرنگاران- ارتش یمن با استفاده از پهپاد قاصف k2 پیروز شد فرودگاه ابها در عربستان سعودی را هدف قرار دادهد.

حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها، واکنش یمن به میانجی گری عُمان برای انتها دادن به جنگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ آوای چکاوک، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام یک حمله به فرودگاه أبها در جنوب عربستان سعودی با استفاده از پهپاد قاصف k2 اطلاع داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، این حملات پهپادی امروز صورت گرفت و در جریان آن یک پایگاه نظامی مهم هدف نهاده شد.

وی تأکید کرد که این حمله به دقت اجرا شده و در راستای پاسخ مشروع و قانونی و افزایش تجاوزات و محاصره مداوم یمن است.

فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزء فرودگاه هایی هستند که بیشترین حملات هوایی این ائتلاف علیه یمن از این دو مکان انجام می گردد.

واکنش یمن به میانجی گری عُمان برای خاتمه دادن به جنگ

عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که میانجی گری عُمان برای خاتمه دادن به جنگ در یمن به جدیت ائتلاف سعودی بستگی دارد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن از کوشش های عمان برای میانجی گری جهت خاتمه دادن به جنگ در یمن قدردانی کرد.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: از کوشش های صلح عمان قدردانی می کنیم، موفقیت این کوشش ها به موافقت کشورهای متجاوز (ائتلاف سعودی) و جدیت آن ها برای دستیابی به توافقی قابل اجرا و جبران زیان های ملت بستگی دارد.

وی تأکید کرد که این توافق نیز نباید همانند توافق ریاض، صوری باشد.

الحوثی همچنین گفت که یکی از کشورهای برادر برای حمایت از هر گونه گفت وگویی در منطقه اعلام آمادگی نموده است که در دست آنالیز است.

پیشتر احمد عوض بن مبارک وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی از پیشرفت در میانجی گیری عُمان برای دستیابی به توافق آتش بس در یمن اطلاع داده و خواهان اعمال فشار اروپا بر صنعاء شده بود.

هیأت عمانی که هفته پیش وارد صنعاء شده بود پس از ملاقات با رهبران جنبش انصارالله و رایزنی درباره بحران یمن، روز آدینه صنعاء را ترک کرد.

قبلا روزنامه العرب امارات به نقل از منابع عمانی اعلام نموده بود که توافق درباره بازگشایی صنعا و بندر الحدیده و برقراری آتش بس با هدف اعتماد سازی قبل از هر گفت وگویی درباره مسائل سیاسی است.

این رسانه گزارش داده بود: توافق پس از کوشش های چند ماهه و سفرهای دوره ای به صنعا، ریاض و تهران صورت گرفته است.

منابع عمانی به این رسانه وابسته به امارات گفتند که احتمال فروپاشی توافق در هر لحظه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها، واکنش یمن به میانجی گری عُمان برای انتها دادن به جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها، واکنش یمن به میانجی گری عُمان برای انتها دادن به جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید