خبرنگاران نخستین واکنش عراق به نشست شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، بغداد - خبرنگاران- رئیس جمهوری عراق در تماس تلفنی با امیر قطر نسبت به مشارکت این کشور در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و امضای بیانیه العُلا در جریان آن، واکنش نشان داد.

خبرنگاران نخستین واکنش عراق به نشست شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، برهم صالح رئیس جمهور عراق سه شنبه شب با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تماس تلفنی گرفت.

به نوشته روزنامه الرایه قطر، برهم صالح در این تماس تلفنی به امیر قطر به مناسبت موفقیت مشارکت وی در چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری و امضای بیانیه العُلا و بیانیه انتهای این اجلاس تبریک گفت که باعث تقویت جهت این شورا و وحدت صفوف کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به طور کلی جهان عرب می شود.

برپایه این گزارش، برهم صالح و امیر قطر در این تماس تلفنی روابط دوجانبه بین دو کشور برادر و راههای تقویت و توسعه آن را بررسی کردند.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا عصر دیروز سه شنبه به میزبانی عربستان و با حضور مقام های شش کشور عضو در شهر العُلا در عربستان سعودی برگزار شد.

در این نشست محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان، سلمان بن حمد آل خلیفة ولیعهد و نخست وزیر بحرین، فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر عُمان، محمد بن راشد آل مکتوم معاون رییس دولت امارات و حاکم دبی، نواف الأحمد الجابر الصباح امیر کویت و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر حضور داشتند.

در جریان این اجلاس توافقنامه مصالحه با قطر امضا شد و این کشورها انتها اختلافات خود با دوحه را اعلام کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می کند، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخستین واکنش عراق به نشست شورای همکاری خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین واکنش عراق به نشست شورای همکاری خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید