خسارت 35 میلیارد تومانی سرما طی 2 روز به بخش کشاورزی سربیشه

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: وقوع سرما در روزهای نهم و دهم فروردین سال جاری، 35 میلیارد و 676 میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

خسارت 35 میلیارد تومانی سرما طی 2 روز به بخش کشاورزی سربیشه

محمدرضا زرگری، امروز دوشنبه 15 فروردین به رسانه های گروهی اعلام نمود: در روز نهم و دهم فروردین ماه کاهش شدید دما تا منفی 6 درجه سانتیگراد را در شهرستان داشتیم که خسارت سنگینی به محصولات باغی و زراعی وارد شد.

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، وی از توزیع بیش از 11 هزار تن نهاده دامی در سال 1400 در شهرستان سربیشه اطلاع داد و گفت: این نهاده ها به صورت خوراک دام آماده (کنسانتره) در راستای یاری به دامداران روستایی و عشایری با هدف کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، تداوم و افزایش راندمان فراوری محصولات پروتئینی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار در سطح شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان نمود: اندازه توزیع نهاده های دامی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته به طوری که اندازه کنسانتره فروردین ماه جاری نسبت به اسفند 99، حدود 50 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این توزیع برای تمام واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی دارای دام پلاک کوبی و ثبت شده در سامانه هویت گذاری به وسیله شرکت تعاونی ها و با نظارت و راستی آزمایی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی صورت پذیرفته است.

زرگری یادآور شد: هدف مدیریت یاری به جامعه دامدار و کشاورز شهرستان است که در این جهت تمام کوشش خود را به کار برده و از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خسارت 35 میلیارد تومانی سرما طی 2 روز به بخش کشاورزی سربیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 35 میلیارد تومانی سرما طی 2 روز به بخش کشاورزی سربیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید