روستای گفشه یکی از روستاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سیری در ایران/ براساس خبرهای واصله، روستای گفشه یکی از روستاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود.

روستای گفشه یکی از روستاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود

روستای گفشه مجموعه ای است از چند روستای چسبیده به هم شامل بالاگفشه، میان گفشه، لاله گفشه، شیخان گفشه، پس بیجارگفشه. مجموع جمعیت این روستاها بالغ بر 12 هزار نفر تخمین زده می گردد. در فاصله چهار کیلومتری بخش لشت نشاء در جهت اصلی از لشت نشاء به کوچصفهان قرار گرفته است.

شغل بیشتر مردم روستای گفشه کشاورزی است. البته، نگهداری دام بصورت خانگی نیز یکی دیگر از منابع درآمدی مردم می باشد. از کنار جاده در هر طرف، پس از پشت سرگذاردن منازل مسکونی که اغلب ویلایی و دارای حیاطهای بزرگی است که از آن به عنوان باغچه استفاده می گردد و مایحتاج اولیه مثل سبزیجات از آن تامین می گردد، به زمین های کشاورزی می رسیم. زمینهای کشاورزی این منطقه بدلیل رطوبت زیاد هوا و بارندگی قابل توجه و بعلاوه قرار گرفتن در ارتفاع پایین تر از سطح دریا، در اغلب اوقات سال مملو از آب بوده و در این زمین ها تنها برنج کشت می گردد. البته در تابستان ها و پس از برداشت محصول که زمین کمی خشک تر است، محل انجام بازی های محلی شده و گاهی هم به زمین فوتبال تبدیل میگردد.

منبع: همگردی

به "روستای گفشه یکی از روستاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای گفشه یکی از روستاهای دیدنی استان گیلان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید