زیباترین مساجد در آمریکا

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، مساجد نه تنها محل عبادت مسلمانان، بلکه جلوه ای از معماری خیره کننده اسلامی است. با اینکه مسجد جامع مزکیتای اسپانیا، مسجد سلطان احمد در استانبول و مسجد شیخ زاید در ابوظبی از باشکوه ترین نمونه های دنیای اسلام به تعداد می آیند، اما در آمریکا هم عبادتگاه های اسلامی بسیار زیبایی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم. زیباترین شهرهای آمریکا

زیباترین مساجد در آمریکا

مرکز دیانت آمریکا- لانگهام، مریلند

مرکز دیانت لانگهام تنها 24 کیلومتر با مرکز آمریکا یعنی واشنگتن فاصله دارد. عبادت کنندگان این مرکز، اغلب ترک تبار هستند اما مسلمانان نواحی اطراف هم برای عبادت به آنجا می آیند. ساختمان بی نظیر و صحن داخلی سفید با گچ بری های آبی و طلایی، فضای روحانی و آرامش بخشی را به وجود آورده است.

مرکز اسلامی آمریکا- دیربورن، استان میشیگان

مرکز اسلامی آمریکا در سال 1384 و به علت نیاز مفرط مسلمانان منطقه به عبادتگاه، ساخته شد و از آن پس درهای چوبی و زیبای آن پذیرای مسلمانان دیربورن و نواحی اطراف است. این مسجد تنها بیست دقیقه با شهر دیترویت فاصله دارد و بزرگ ترین مسجد آمریکا محسوب می گردد.

مسجد الفاروق در آتلانتا، جورجیا

به علت معماری داخلی و خارجی بسیار زیبا و چشمگیر، الفاروق یکی از محبوب ترین مساجد در شهر آتلانتاست. این مسجد در سال 1360 بنا شده و به علت افزایش تعداد مسلمانان در منطقه، همچنان در حال توسعه است. الفاروق همچنین دارای فروشگاه مواد غذایی حلال، مدرسه، کتابخانه و غیره هست.

مسجد دارالسلام در منطقه اَبیکیو، استان نیومکزیکو

دارالسلام از حیث معماری یکی از منحصربه فردترین مساجد آمریکاست که در بافت خشتی شهر ابیکیو بنا شده و در چند کیلومتری شمال سانتافه واقع شده است. این مسجد اولین پایگاه برنامه ریزی شده از طریق مسلمانان آمریکاست و کارگاه های آموزشی مختلفی در رابطه با اسلام برگزار می نماید.

مرکز اسلامی گریتر تولدو- پریسبورگ، اوهایو

جامعه مسلمان اوهایو باید به داشتن چنین مسجدی افتخار کند؛ بیش از 23 نژاد و ملیت مختلف برای عبادت و به جا آوردن مراسم مذهبی به این مکان می آیند. این مرکز همچنین حامی تساوی حقوق زن و مرد در جامعه بوده و علاوه بر داشتن مدرسه شبانه روزی، ارائه دهنده طیف گسترده ای از خدمات اسلامی به اعضا و سایر بازدیدکنندگان است.

مرکز اسلامی میزوری- کلمبیا، میزوری

مرکز اسلامی میزوری اولین پایگاهی است که در سال 1362 در استان میزوری ساخته شد. ساختمان سفیدرنگ آن چندان بزرگ نیست اما چراغانی های زیبای آن در تاریکی نمای فوق العاده ای ایجاد می نماید. این مرکز امکان عبادت و سایر مناسک مذهبی را برای مسلمانان فراهم ساخته و از حضور پیروان ادیان مختلف هم برای یادگیری میراث و فرهنگ اسلامی استقبال می نماید.

مرکز اسلامی واشنگتن- واشنگتن دی.سی.

یکی از قدیمی ترین مساجد موجود در ایالات متحده، مرکز اسلامی واشنگتن است که سال در 1336 بنا شد و آن زمان یکی از بزرگ ترین مراکز اسلامی در جهان غرب به تعداد می رفت. این مسجد شامل نمازخانه، کتابخانه و کارگاه های آموزشی مختلف درباره اسلام و زبان عربی است.

مسجد اسالم- شهر بوکاراتون، فلوریدا

مرکز اسالم با داشتن پیش دبستانی و مدرسه ای به مساحت 1022 مترمربع و همچنین تدارک فعالیت های خارج از برنامه، مکانی فراتر از یک مسجد است. ساختمان آموزشی مسجد کلیه مقاطع تحصیلی را در بر می گیرد و بنابراین جامعه مسلمان فلوریدای جنوبی علاوه بر تحصیل فرزندان در محیطی آرام و صلح آمیز، از عبادتگاهی برای انجام آیین های مذهبی و فعالیت های خانوادگی هم بهره مند هستند.

مرکز اسلامی فرهنگی نور- کلمبوس، اوهایو

مرکز اسلامی فرهنگی نور ساختمانی بسیار زیبا و منظره ای چشم نواز دارد. این پایگاه اولین مرکز اسلامی در استان اوهایو است که در آن رأی گیری انجام شد. سال تأسیس این بنا به 1385 برمی گردد و دارای بخش های مختلفی نظیر عبادتگاه، کلاس درس، سالن کنفرانس و همچنین فضایی مناسب برای برگزاری مراسم مختلف است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "زیباترین مساجد در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مساجد در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید