سازمان بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی دارد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، استاندار هرمزگان گفت:سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در استان هرمزگان نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی تامین رفاه و معیشت ساحل نشینان این منطقه دارد.

سازمان بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی دارد

مهدی دوستی عصر دوشنبه در جمع مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ومعاونان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در حل مسائل دریایی و بندری پیشگام است و این مهم در بندر شهید رجایی به عنوان کانون مهم توسعه تجارت دریایی منطقه کاملا مشهود است.

او گفت: در راستای بهره برداری حداکثری از ظرفیت دریا برای یاری به معیشت مردم ساحل نشین اداره کل بنادر و دریانوردی با هم افزایی و مشارکت سایر نهادهای دریامحور می توانند به این هدف مهم یاری نمایند، زیرا هر قدم مثبتی که باعث پیشرفت اقتصاد کشور و توسعه معیشت مردم و جامعه دریایی استان برداشته گردد، قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی به موضوع ترانزیت و کریدورهای نو در بندر شهید رجایی اشاره نمود و گفت: از آنجایکه محور ترانزیت در بندر شهید رجایی متصل به ریل است، این بندر می تواند عنوان پایگاه اصلی ترانزیت کشور در کنار سایر کشورها مطرح و سرعت رونق سرمایه گذاری خارجی را نیز بهبود ببخشد.

دوستی گفت: در راستای بهره برداری حداکثری از ظرفیت دریا برای یاری به معیشت مردم ساحل نشین ،اداره کل بنادر و دریانوردی با هم افزایی و مشارکت سایر نهادهای برنامه ای خود را بر اساس طرح های جامع تدوین شده دنبال و مجموعه استانداری نیز در جهت تحقق طرح ها و برنامه هایی که باعث پیشرفت و توسعه فعالیت های دریامحور و اقتصادپایه باشد، همراه خواهد نمود.

توسعه بنادر منطبق با طرح های جامع مصوب به ویژه در بنادر کوچک دنبال می گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به ارائه گزارشی از شرایط طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در بنادر استان از شرق تا غرب و مجتمع بندری شهید رجایی، فاز سوم طرح توسعه این بندر تجاری و کانتینری و بعلاوه آخرین شرایط ترخیص و فرایند بارگیری کالاهای اساسی پرداخت.

حسین عباس نژاد گفت: با وجود تمامی کاستی ها، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع ملی دریایی و بندری کشور، در سال های اخیر به خصوص همه کوشش خود را به کار گرفته که نقش حاکمیتی خود را در حوزه قانونی و نظارتی به نحو احسن انجام دهد.

او در ادامه تقویت دیپلماسی دریایی و همگرایی حداکثری با جامعه محلی را در شکوفایی اقتصاد دریا محور اثرگذار دانست و گفت: یکی از طرح های جدی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسعه بنادر منطبق با طرح های جامع و اهتمام در جهت توسعه بنادر کوچک با هدف ایجاد اشتغال مولد و توسعه سفره معیشت ساحل نشینان است که با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه مالی بندر شهید رجایی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی به ضرورت تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و توسعه اسکله های نفتی مجتمع بندری شهیدرجایی اشاره نمود و گفت: این طرح ها با فرایند خوبی در حال انجام است و در هفته دولت سال جاری نیز شاهد بهره برداری از چندین پروژه بزرگ دریایی و بندری خواهیم بود.

عباس نژاد در انتها با بیان اینکه؛ استان هرمزگان به علت برخورداری از بیش ترین سواحل و بنادر، مسائل زیست محیطی، توسعه مالی و بنادر آن برای سازمان بنادر و دریانوردی بسیار مهم اهمیت است، خواهان همراهی و مشارکت مدیران ارگان ها و نهادهای مرتبط در تمامی بخش های دریایی و بندری استان شد.

وبلاگ آوای چکاوک هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سازمان بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید