فشارهای پشت پرده آمریکا به لبنان فاش شد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، یک منبع نزدیک به رئیس جمهور لبنان از فشارهای آمریکا بر این کشور درخصوص تشکیل کابینه آینده پرده برداشت.

فشارهای پشت پرده آمریکا به لبنان فاش شد

این منبع که خواست نامش فاش نگردد، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به اینکه انتظار نمی رود کابینه لبنان به زودی تشکیل گردد، گفت: محتمل است فشارهایی پنهان از سوی آمریکا بر فرایند تشکیل کابینه وجود داشته باشد.

این منبع از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

همچنین محمد الحجار، نماینده فراکسیون المستقبل لبنان به ریاست سعد حریری، نخست وزیر مکلف در مصاحبه با آناتولی بدون نام بردن از کشور و یا گروهی اظهار کرد: کسانی هستند که نمی خواهند تعهد طرح پیشنهادی فرانسه به واقعیت درآید.

الحجار در ادامه گفت: طرح فرانسه برای تشکیل کابینه ای از چهره های غیر حزبی هنوز روی میز است.

آمریکا در تاریخ ششم نوامبر جاری جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان و داماد رئیس جمهور این کشور را با طرح ادعای دست داشتن او در پفراینده های فساد و ارتباط با حزب الله، ایران و سوریه تحریم کرد.

پیش از آن نیز واشنگتن در سپتامبر گذشته علی حسن خلیل و یوسف فنیانوس، دو وزیر سابق لبنانی را به اتهام حمایت از حزب الله و دست داشتن در فساد تحریم نموده بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوت گذشته در ملاقات با روسای احزاب عظیم لبنان طرح پیشنهادی خود را با لحن تهدیدآمیز و با دادن دستور العمل هایی از جمله تشکیل کابینه جدید و اصلاح سیستم بانکی ارائه کرد.

پس از انفجار بندر بیروت در اوت گذشته و استعفای مصطفی ادیب در 26 سپتامبر گذشته به دلیل شکست در تشکیل کابینه، سعد حریری، رئیس جمهور لبنان 22 اکتبر گذشته مامور تشکیل کابینه جدید در این کشور شد.

کابینه آینده لبنان جایگزین کابینه موقت فعلی به ریاست حسان دیاب خواهد شد که شش روز پس از انفجار بندر بیروت با بیش از 200 کشته و بیش از 6000 زخمی تشکیل شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "فشارهای پشت پرده آمریکا به لبنان فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارهای پشت پرده آمریکا به لبنان فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید