مذاکرات وین به خوبی پیش می رود، مسائلی باقی مانده اند

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در سخنانی بیان کرد: مذاکرات وین به خوبی پیش می رود؛ اما مسائلی هنوز باقی مانده اند.

مذاکرات وین به خوبی پیش می رود، مسائلی باقی مانده اند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ آوای چکاوک به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا آدبار (Maria Adebahr) سخنگوی وزارت خارجه آلمان در سخنانی خاطرنشان کرد که مذاکرات وین به خوبی پیش می رود، اما مسائل مهمی وجود دارند که هنوز رفع نشده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: در مجموع، می توان گفت که شرایط در وین به خوبی پیش می رود؛ اما در حوزه های مهم بسیاری، مسائلی وجود دارند که باید شفاف سازی شوند.

ماریا آدبار در این خصوص ادامه داد: هر دو طرف (ایران و آمریکا) باید به نوبه خود گام هایی را پیرامون فعالیت های هسته ای و برداشتن تحریم ها انجام دهند تا توافق احیا گردد. چشم انداز (مذاکرات) در کل مثبت است. از این منظر، الان ممکن نیست که پیش بینی کنیم چه زمانی موفقیت حاصل می گردد.

وی در ادامه افزود: ما ماه هاست می خواهیم شاهد بازگشت هرچه سریعتر به برجام و پایبندی مجدد به این توافق باشیم.

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کوشش های ایالات متحده در تبادل نظر های هسته ای وین که با هدف احیای توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حال برگزاری است، با سرعتی مناسب پیشرفت خواهد نمود.

پورتر در این باره گفت: راب اقتصادی (فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران) هم اکنون در وین حضور دارد، وی خیلی زود به واشنگتن بازخواهد گشت. تبادل نظر ها در جریان است و آن ها را با سرعتی کاملاً مناسب جهت پرداختن به موضوعات مهم و مطروحه بر روی میز ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، اواسط این هفته سیدعباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی خاطرنشان کرد که دور پنجم تبادل نظر ها سخت بود، اما احتمالاً آخرین دور تبادل نظر ها نخواهد بود.

لازم به ذکر است، پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام شامگاه چهارشنبه (12 خردادماه) در وین سرانجام یافت و مقرر شد رؤسای هیأت ها برای چند روز رایزنی به پایتخت های خود برگردند و پس از آن، دور بعدی مذاکرات در وین پنجشنبه هفته آینده بار دیگر شروع خواهد شد.

به همین دلیل، هیأت ها با ابراز خرسندی از پیشرفت های اجرا شده تا این مرحله، بر عزم و جدیت خود برای پیگیری فرایند تبادل نظر ها در روز های آینده با هدف یافتن راه چاره ها برای بعضی موضوعات حل و فصل نشده، تأکید کردند.

لازم به ذکر است، شهر وین پایتخت اتریش از ماه آوریل تا به امروز میزبان پنج نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های نمایندگی از ایران و پنج کشور عضو گروه 1+4 (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) به همراه ملاقات های غیررسمی در چارچوب های مختلف بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مذاکرات وین به خوبی پیش می رود، مسائلی باقی مانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وین به خوبی پیش می رود، مسائلی باقی مانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید