قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو قیمت شاین مکس بنزینی افزایش داشته است. این خودرو با چه مشخصات فنی و ظاهری عرضه می گردد؟ و آیا ارزش خرید دارد؟

قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت

وبلاگ آوای چکاوک - ایران خودرو در شرایط فروش تازه قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو را با افزایش حدود 100 میلیون تومانی اعلام نمود.

بنابر اعلام ایران خودرو قیمت این محصول در فروردین ماه جاری نسبت به اسفند ماهِ سال 1402 برابر با 97 میلیون و 755 هزار تومان گران شده است.

بیشتر بدانید: شاین مکس بنزینی آزمایش شد؛ آنالیز قوی ترین خودرو سدان بنزینی چینی کشور

قیمت اسفند 1402 شاین مکس بنزینی 1,550,000,000 تومان و قیمت این محصول در فروردین 1403: 1,647,755,000 تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بدانید: شاین مکس هیبرید آنالیز شد / اولین سدان چینی هیبریدی ایران خودرو چگونه است؟

همه چیز درباره SHINE MAX ایران خودرو

سدان آئولوس شاین مکس (Yixuan Max) به وسیله ایران خودرو عرضه می گردد.

برند Aeolus قطعاً برای ما نام آشنا نیست. پس بهتر است پیش از هر چیز درباره این برند بدانیم تا معین گردد سدان تازه ایران خودرو از کجا وارد بازار خودرو ایران می گردد.

آئولوس در حقیقت متعلق به شرکت خودروسازی چینی Dongfeng Passenger Vehicle Company است. این خودروساز چینی زیر مجموعه دانگ فنگ به شمار می رود.

اگر به کمی قبل نگاه کنیم، می بینیم که آئولوس در واقع Fengshen نام داشت. برند تجاری Fengshen در جولای 2009 (تیر ماه 1388) با چنین نامی در چین به دنیا آمد.

یکی از مشهورترین محصولات Fengshen در بازار خودرو ایران H30 کراس بود که برای مدتی از سوی ایران خودرو در بازار داخلی کشور عرضه شد.

اما Fengshen چند سال بعد به Aeolus تغییر نام داد تا در زبان انگلیسی تلفط بهتری داشته باشد. اما همچنان در کشور چین آن را با همان نام Fengshen می شناسند.

پایه و اساس بعضی از محصولات Fengshen اسبق و آئولوس فعلی در بازار خودرو چین براساس خودروهای پژو - سیتروئن هستند.

معینات فنی شاین مکس ایران خودرو

آئولوس شاین مکس ایران خودرو فعلاً فقط با یک قوای محرکه به دست مشتریان می رسند. این موتور که با کد DFMC15TP1 شناخته می گردد، محصول دانگ فنگ است.

قوای محرکه این سدان چینی که حجم دقیقی برابر با 1476 سی سی دارد مجهز به توربوشارژ است. قدرت خروجی این موتور به 190 اسب بخار متریک (PS) می رسد که برابر با 187 اسب بخار است. این قدرت در دور 5200 دراختیار راننده قرار خواهد گرفت.

گشتاوری که مالک این خودرو می تواند از آن بهره ببرد، 300 نیوتن متر است که در میان دورهای 2000 تا 4000 بدست می آید. این موتور 16 سوپاپه DOHC برای حرکت نیازمند بنزین با اکتان حداقل 92 در باک 52 لیتری خود است.

تمامی قدرت این موتور یورو 6 (چین) به وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به محور جلو آن منتقل می گردد. آئولوس اعلام نمود که مصرف سوخت ترکیبی شاین مکس، 6/2 لیتر در هر صد کیلومتر است و در نهایت می تواند به سرعت 210 کیلومتر در ساعت برسد.

طول، عرض و ارتفاع شاین مکس به ترتیب 4797×1870×1475 میلیمتر است که می تواند با فاصله بین دو محور 2770 میلیمتری خود، در دایری به شعاع 5/3 متر دور بزند.

زیربندی، ترمزها و تایرهای آئولوس شاین مکس ایران خودرو

تعلیق جلو این سدان چینی از نوع مک فرسون است. در محور عقب هم تعلیق مولتی لینک مستقل را شاهد هستیم. تمامی ترمزها در شاین مکس از نوع دیسکی هستند که در محور جلو دیسک های خنک شونده را مشاهده می کنیم.

یکی از نکات فابل توجه در این خودرو آن است که تمامی مدل های فول و غیر فول آن تنها با یک سایز رینگ و تایر به دست مشتری می رسند. سایر رینگ های شاین مکس 17 اینچی است و تایرهایی که برای آن انتخاب شدند ابعادی برابر با 215/50 دارند.

قیمت آئولوس شاین مکس در بازار خودرو چین

مدل پایه بنزینی این سدان چینی در کشور مبداء 83/900 یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز یوان امروز این رقم برابر است با 570/520/000 تومان.

مدل فول این خودرو هم در چین به قیمت 127/900 یوان به دست مشتریان می رسد که معادل 869/720/000 تومان خواهد بود. طبق اعلام ایران خودرو فقط 4500 هزار دستگاه آئولوس شاین مکس (احتمالاً در فاز اول) وارد ایران خواهند شد.

اما این خودروساز داخلی برنامه دارد تا 500 دستگاه از نمونه هیبریدی این خودرو را هم در بازار ایران عرضه کند. مدل هیبریدی 2023 یی شوئن مکس در چین 109/900 یوان (747/320/000 تومان) ارزش دارد. این مدل براساس اعلام ایران خودرو قرار است در ناوگان تاکسی رانی مورد بهره برداری قرار گیرد.

برای بدست آوردن قیمت کارخانه سدان وارداتی ایران خودرو، کافیست حداقل ارقام فوق را در دو ضرب کنیم. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که ارقام بالا، قیمت فروش کارخانه شاین مکس است.

منبع: بیت ران

به "قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شاین مکس بنزینی ایران خودرو افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید