لاوروف: نمایندگان دمشق و معارضان سوریه مستقیماً ملاقات می نمایند خبرنگاران

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، وزیر خارجه روسیه اطلاع داد که قرار است در دور آینده نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه برای نخستین بار روسای هیأت های دولت و مخالفان سوریه با یکدیگر ملاقات نمایند.

لاوروف: نمایندگان دمشق و معارضان سوریه مستقیماً ملاقات می نمایند خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آوای چکاوک، وزیر خارجه روسیه اطلاع داد که طی توافق های اجرا شده قرار است دور آینده نشست کمیته قانون اساسی سوریه شامل اتفاق جدیدی باشد که آن را از نشست های قبلی متمایز می نماید.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در کنفرانس بین المللی والدای در مسکو گفت که مسکو به وسیله تماس هایش با گئر پدرسون فرستاده سازمان ملل به سوریه و نمایندگان دولت و مخالفان سوری برای نزدیک کردن مواضع همه طرف ها به یکدیگر کوشش می نماید.

باشگاه گفت وگوی والدای یکی از معتبرترین اندیشکده های روسیه در سطح بین المللی است که هر ساله اجلاس های بین المللی را با حضور اندیشمندان و مقامات بلندپایه کشورهای جهان پیرامون مسائل مختلف و مهم بین المللی برگزار می نماید.

وزیر خارجه روسیه گفت: انتظار می رود که نشست آینده کمیته قانون اساسی که قرار بود قبل از ماه مبارک رمضان برگزار گردد و هنوز هم امید است که در موعد خود برگزار گردد، نشستی جدید باشد؛ زیرا برای نخستین بار است که توافق شده که روسای هیأت های دولت و مخالفان در این نشست، مستقیم ملاقات نمایند.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود که پدرسون از این توافق که با یاری روسیه حاصل شده استقبال کرد و امیدواریم که به نتیجه برسد.

پدرسون دیروز سه شنبه تاکید نمود که به منظور ساماندهی دور ششم نشست های کمیته قانون اساسی سوریه در حال اجرا تماس هایی است.

دور پنجم مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو اوایل بهمن ماه گذشته برگزار گردید و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه این دور نشست را ناامید نماینده خوانده بود.

تمرکز دور پنجم این نشست بر روی اصول قانون اساسی سوریه بود؛ اما جدول زمانی مشخصی برای سرانجام این نشست ها وجود ندارد. قانون اساسی فعلی سوریه متعلق به سال 2012 است که دولت سوریه پس شروع اعتراضات در واکنش به خواست مخالفان، اقدام به ارائه آن کرد.

کمیته ای مرکب از 45 عضو شامل نمایندگانی از دولت، مخالفان و جامعه مدنی سوریه درصدد تدوین قانون اساسی جدید این کشور به منظور پیشبرد فرآیند سیاسی به سمت برگزاری یک انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لاوروف: نمایندگان دمشق و معارضان سوریه مستقیماً ملاقات می نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: نمایندگان دمشق و معارضان سوریه مستقیماً ملاقات می نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید