هشدار درباره ترفند جدید زورگیری: پنچر کردن لاستیک خودروها!

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقانی اطلاع داد که با ترفند پنچر کردن لاستیک خودروها از صاحبان آنها زورگیری می کرد.

هشدار درباره ترفند جدید زورگیری: پنچر کردن لاستیک خودروها!

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آوای چکاوک، سرهنگ جلیل موقوفه ای رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دزدان زورگیری اطلاع داد که با شیوه پنچری خودرو ها اقدام به سرقت می کردند.

سرهنگ موقوفه ای در تشریح خبر فوق گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت زورگیری در بزرگراه شهید کاظمی نیرو های ضربت سرکلانتری دهم و ماموران تیم عملیات کلانتری خانی آباد برای دستگیری این دزدان وارد عمل شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تسویه کرد: روش دزدان به این ترتیب بود که وقتی شهروندان از رمپ ورودی اتوبان داخل اتوبان شهید کاظمی می پیچیدند، ناگهان چرخ خودرویشان پنجر می شد؛ بعد از این اتفاق وقتی برای آنالیز موضوع پیاده می شدند تا اقدامات مربوطه را انجام دهند فردی با وسیله ای شبیه اسلحه آن ها را تهدید نموده و تلفن همراه، وجه نقد و اقلام با ارزش را گرفته و سپس آچار چرخ و لوازم مربوط به پنچرگیری را داخل یک گونی با خودوخود برده و سواربر یک خودرو از محل سرقت متواری می شدند.

به گفته سرهنگ موقوفه ای؛ طی یک ماه گذشته هفت فقره سرقت به این شکل (زورگیری) در طول اتوبان شهید کاظمی در ورودی های مختلف این اتوبان اتفاق افتاده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره نحوه دستگیری این دزدان اعلام نمود: گروه ضربت سرکلانتری دهم و 152 خانی آباد، دستگیری و شناسایی دزدی که به این روش اقدام به سرقت می کرد را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه نمود:باتوجه به این موضوع که دزد قبل از وقوع سرقت در محل جرم حاضر شده و اقدام به انداختن شی جهت پنچر کردن خودرو می کرد، ماموران ساعت وقوع سرقت را استعلام کردند و تیم عملیات کلانتری 152 خانی آباد و تیم ضربت سرکلانتری دهم در ورودی ها و معابر ورودی بزرگراه شهید کاظمی کمین می نمایند تا دریابند چه کسی اقدام به پنجر کردن خودرو ها می نماید.

به گفته رییس پلیس پیشگیری پایتخت؛ بالاخره در ساعت هشت شب شنبه 8 آذرماه، یک دستگاه موتورسیکلت در محل حاضر می شود که دو نفر بودند، ترک نشین از موتورسیکلت پیاده می شود و چند شی نوک تیز مانند میلگردی که به همدیگر جوش داده باشند-که اصطلاحش میخ سه پری است- را داخل رمپ اتوبان شهید کاظمی می ریزد و دوباره به بالای پل بازمی شود و در آنجا کمین می نماید تا شهروندان خودروی شان در آن منطقه پنچر شود و او اقدام به سرقت و زورگیری کند.

وی توضیح داد:بلافاصله که ترک نشین موتور این عمل را انجام می دهد، تیم ضربت سرکلانتری دهم اقدام به انسداد دو طرف پلی که این موتورسیکلت روی آن قرار داشته، نموده و در واقع ورودی و خروجی پل را می بندند تا این متهمان پیروز به فرار نشوند. ه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری این دو نفر توسط تیم عملیات کلانتری خانی آباد و تیم ضربت سرکلانتری دهم اطلاع داد و گفت: هنگام دستگیری فرد مذکور حدودا ده عدد از میخ ها و دو شی، شبیه اسلحه اسباب بازی نیز در اختیار آن ها قرار داشت.

وی گفت:این افراد بعد از دستگیری و انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی خود اعتراف ننموده و می گویند این اقلامی که به همراه دارند ضایعات است و ما داخل رمپ نریخته ایم. در نتیجه وقتی این دو متهم به جرم ارتکابی اعتراف نمی نمایند در کلانتری با چهار نفر از شکات تماس گرفته می شود.

سرهنگ موقوفه ای توضیح داد:درهمان ساعات پایانی شب شکات در کلانتری 152 خانی آباد حاضر شده و نسبت به شناسایی اقدام و اذعان می نمایند فرد دزد زورگیر، همان فرد دستگیر شده بوده است. فرد دستگیر شده هم وقتی چاره ای جز اعتراف پیش روی خود نمی بیند، اعتراف می نماید که به همراه دوستش این نقشه را کشیده و حدود یک ماهی است که به این شکل اقدام به سرقت نموده و در بزرگراه های جنوب شهر تهران، حدود 40 فقره سرقت به این شکل انجام داده است.

سرهنگ موقوفه ای اظهارداشت: تیم عملیات کلانتری 152 با دریافت دستور قضایی به مخفیگاه این افراد رفته و تعداد 16 گوشی تلفن همراه، تعدادی لوازم پنچرگیری خودرو، کیف پول و تعدادی مدارک هویتی که مربوط به کیف های سرقت شده را کشف می نمایند.

وی با بیان این مطلب که ارزش اموال کشف شده حدود 2 میلیارد ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: با توجه به کشف اوراق هویتی افراد، حدود 15 نفر از شکات در حال حاضر شناسایی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد: چنانچه به هر دلیلی خودروی شان دچار مشکل ناگهانی، مخصوصا پنچری شد اگرمحل خلوتی است چند متری پیش روی داشته تا به محل امنی برسند که تاریک نبوده و تردد جریان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشدار درباره ترفند جدید زورگیری: پنچر کردن لاستیک خودروها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره ترفند جدید زورگیری: پنچر کردن لاستیک خودروها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید