راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی کشور ترکیه است که محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد و هر ساله گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا به این شهر زیبا سفر نموده و از آن بازدید می نمایند.

راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه

گردشگران ایرانی نیز که قصد دارند تا به ترکیه بروند، عموما شهر وان را جز گزینه های سفر خود در نظر می گیرند و برای بازدید از این شهر زیبا و خاص نیز برنامه ریزی می نمایند.

روش های گوناگونی برای سفر به این شهر زیبا وجود دارد، پیشنهاد ما این است که برای داشتن سفری بی دردسر به این شهر با تور وان وبلاگ آوای چکاوک همراه باشید. همچنین شما می توانید با تهیه بلیط پرواز وان و رزرو آنلاین بهترین هتل های وان تجربه دلچسبی از سفر به ترکیه داشته باشید.

با این حال در این مطلب وبلاگ آوای چکاوک، قصد داریم تا شما را با روش سفر زمینی به کشور ترکیه و شهر زیبا وان آشنا نموده و اطلاعات کافی را در این رابطه به شما ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

معرفی شهر وان

وان جزو کم وسعت ترین شهرهای ترکیه بوده و از آن به عنوان یکی از شهرهای تاریخی بسیار مهم کشور ترکیه یاد می گردد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در این شهر امکانات محدودی وجود دارد و همین موضوع باعث می گردد تا افراد به صورت طولانی مدت در این شهر اقامت ننمایند و تنها یک سفر چند روزه به این شهر زیبا داشته باشند.

یکی از ویژگی های بسیار مهم این شهر علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی مختلف، قیمت پایین اجناس است. شما می توانید با کمترین هزینه بهترین اجناس را از شهر وان خریداری کنید.

اگر خرید کردن برای شما یک تفریح مهم است، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً به این شهر زیبا سری زده و از آن بازدید کنید. شما حتی می توانید در زمان های حراج به این شهر خاص و جذاب رفته و اجناس مختلف را با پایین ترین قیمت ممکن خریداری کنید.

راهنمای سفر زمینی به شهر وان

با وجود این که سفر با هواپیما بهترین روش مسافرت شناخته می گردد، اما به دلیل قیمت پایین سفر زمینی، این روش نیز در سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران پیدا نموده است و افرادی که علاقه مند هستند تا یک سفر مالی مقرون به صرفه داشته باشند، معمولاً سفر زمینی را انتخاب می نمایند.

برای سفر به شهر وان به صورت زمینی روش های مختلفی پیش روی شما وجود دارد که در ادامه یک به یک آن ها را به شما معرفی می کنیم.

سفر به شهر وان با اتوبوس

یکی از روش هایی که می تواند شما را به صورت زمینی به شهر وان برساند، مسافرت کردن با اتوبوس است. برای این کار می توانید از مرز رازی بهره ببرید. این مرز در شهرستان خوی قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر وان نیز 100 کیلومتر است. مرز رازی از ساعت 9 تا 17 آماده پذیرش گردشگران برای رفتن به شهر وان است.

علاوه بر این مرز، دو مرز بازرگان و سرو نیز می توانند شما را به شهر وان برسانند. بعد از مرز رازی از بازرگان به عنوان محبوب ترین مرز برای رفتن به کشور ترکیه نیز یاد می گردد.

یکی از سوالات مهم این است که مدت زمان سفر به وان با اتوبوس چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر از تهران قصد دارید تا با اتوبوس به شهر وان بروید، سفر شما بین 12 تا 15 ساعت طول خواهد کشید. اگر معطلی های مرزی بسیار کم باشد، شما با سرعت بیشتری می توانید وارد خاک ترکیه شده و به شهر وان برسید.

سفر به شهر وان با خودرو شخصی

یکی دیگر از روش هایی که می تواند شما را به صورت زمینی از ایران به شهر وان برساند، سفر با اتومبیل شخصی است. اگر شما با اتومبیل شخصی خود وارد خاک ترکیه شوید، در هنگام سفر با مشکل حمل و نقل روبرو نخواهید شد و هر زمان که علاقه مند بودید، می توانید با ماشین خود به بخش های مختلف این کشور سفر کنید.

نکته مهم این است که اگر قصد دارید تا با خودرو شخصی به شهر وان بروید، باید پیش از سفر اقدامات مختلف را انجام دهیم که شامل موارد زیر می شوند:

  • پرداخت مبلغی برای دریافت گواهینامه بین المللی با اعتبار یک ساله
  • پرداخت هزینه و دریافت پلاک بین المللی
  • به همراه داشتن دفترچه و یا کارت ماشین
  • تهیه بارکدهای موسوم به CD و IR
  • پرداخت هزینه های مربوط به عوارض شهرداری
  • پرداخت هزینه های اخذ مجوز عبور از مرز
  • بیمه کردن اتومبیل به مدت 10 روز

همان طور که مشاهده می کنید ارگ میخواهد تا با اتومبیل شخصی به شهر وان سفر کنیم، ضروری است تا هزینه های مختلفی را برای انجام این کار پرداخت کنید.

پرداخت هزینه های گوناگون باعث می گردد تا بسیاری از افراد به سراغ این روش نروند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قیمت بنزین در کشور ترکیه بسیار بیشتر از ایران بوده و همین موضوع می تواند شما را با مشکل روبرو کند. اگر مسئله ای در این زمینه ندارید، سفر کردن با خودرو شخصی به شما اجازه می دهد تا در هنگام حمل و نقل در کشور ترکیه بسیار راحت باشید.

سفر به شهر وان با قطار

یکی دیگر از روش های سفر زمینی به شهر وان، مسافرت با قطار است. البته در طول سفر با قطار بازرسی های زیادی انجام می گردد و همین موضوع می تواند بسیاری از افراد را خسته و کلافه کند.

با این حال شما می توانید با قطار تهران - تبریز - وان به راحتی از پایتخت به شهر زیبای تبریز رفته و سپس از آن جا با قطار دیگری به صورت مستقیم به شهر زیبای وان سفر کنید. برخلاف سفر با اتوبوس که در طولانی ترین حالت 15 ساعت طول می کشد، به صورت کلی سفر به شهر وان با قطار یک شبانه روز طول خواهد کشید.

فاصله زمینی تهران تا وان

فاصله تهران تا شهر وان 1093 کیلومتر است که طی کردن این مسافت 11 ساعت به طول خواهد انجامید و شما باید دو یا سه ساعت در گمرک برای بازرسی نیز معطل نشوید. نکته مهم این است که مدت زمان رسیدن به خاک ترکیه ثابت بوده و فرقی نمی کند که کدام مرز را برای سفر انتخاب کنید.

ترکیهوان

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید