ورودی چند ایستگاه با معماری اقلیم های ایران ساخته خواهد شد ، جمع آوری پل حافظ احتیاج به مطالعات بیشتر دارد ، برای پروژه میدانگاه جهاد چقدر هزینه شد؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در نظر داریم ورودی چند ایستگاه مترو را متناسب با معماری اقلیم های مختلف ایران طراحی کنیم.

ورودی چند ایستگاه با معماری اقلیم های ایران ساخته خواهد شد ، جمع آوری پل حافظ احتیاج به مطالعات بیشتر دارد ، برای پروژه میدانگاه جهاد چقدر هزینه شد؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، میدانگاه ایستگاه متروی جهاد در پنجاه و پنجمین شنبه امید و افتخار با حضور عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی، اعضای شورای شهر تهران، رضا محمدی شهردار منطقه 6 و هادی حق بین مدیرعامل سازمان عمرانی منطقه ها شهرداری تهران افتتاح شد.

عباس شعبانی در این باره با اشاره به اینکه شروع پروژه از سال 1401 شروع شد، در جمع وبلاگ آوای چکاوک اظهار کرد: طراحی این پروژه و اجرای آن نشان می دهد با همه ازدحامی که در تهران وجود دارد می توان یک فضای لطیف معماری برای مردم طراحی کرد. در شرایط فعلی این نیاز احساس شد که طراحی فضای ایرانی-اسلامی طراحی، ورودی های مترو را از فضای خشک خارج می نماید. در واقع، می توان برای تمام ورودی های مترو این طراحی را در نظر بگیریم.

او با بیان اینکه اجرای پروژه میدانگاه ایستگاه جهاد با هزینه 30 میلیارد تومان انجام شد، اعلام کرد: از این دست پروژه ها همانند پلازای مترو صادقیه را در سال گذشته هم افتتاح کردیم. در نظر داریم چند ایستگاه دیگر هم با معماری اقلیم های مختلف ایران را طراحی کنیم.

شعبانی با بیان اینکه هم معماری ایرانی اسلامی باید به رخ کشیده گردد و هم اینکه فضاهایی که از این معماری استفاده می نمایند باید عمومی باشد، گفت: قطعا اگر شرایط اقتضا بکند بناها را آراسته می کنیم، اما این نوع معماری نیاز به آرایش دیگر ندارد. 300 مدل اجرا در بنای میدانگاه ایستگاه جهاد استفاده شده است. در 4 یا 5 ایستگاه دیگر هم در نظر داریم این پروژه را پیاده کنیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قطعه اول پروژه شهید بروجردی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و پرداخت پروژه در دستور کار است، گفت: فاز دوم پروژه شهید بروجردی تملکاتی دارد که اگر طول بکشد در میانه سال آینده عملی می گردد. پروژه یادگار امام هم در این دوره از مدیریت شهری به شهروندان تقدیم می گردد. پل حافظ هم به مطالعات بیشتری برای جایگزینی نیاز دارد چرا که سنواتی که این پل احداث شد طرح ترافیک و رفتار ترافیک به این صورت وجود نداشت. در این زمینه، مطالعات جامعی در دوره قبلی مدیریت شهری انجام شد و به این نتیجه رسیدند که با ملاحظات ترافیکی می توان پل را برداشت.

به گفته شعبانی؛ برای پروژه بروجردی با قیمت امروز حدود 600 میلیارد تومان هزینه شده است.

او در ادامه با اشاره به میدانگاه ایستگاه جهاد اعلام کرد: ما نمی خواستیم اینجا را فضای تجاری در نظر بگیریم. شهروندان صبح و عصر در هنگام رفت و برگشت به اداره به فضای لطیف نیاز دارند. بنابراین هیچ کاربری به جز گذرگاه برای اینجا در نظر نداریم. در بعضی از پروژه ها می توان معماری ایرانی اسلامی را پیاده کرد، ولی در بزرگراه ها چنین امکانی وجود ندارد.

شعبانی ادامه داد: چیزی که مد نظر شهرداری تهران است این است که این میدانگاه روبسته باید فضای ازدحام جمعیت تهران را با فضایی آرامش بخش تلطیف کند. بر این اساس در نظر داریم در 4 ایستگاه مترو این طراحی را پیاده کنیم ولی عرصه آن فعلا در اختیار ما نیست.

معاون شهردار تهران در انتها گفت: بزرگراه آزادگان در بعضی مقاطع زیرسازی کامل را ندارد و نیاز به تحکیم دارد که این موضوع زمان بر است. در بقیه بزرگراه ها هم همکارانم شبانه روز در حال فعالیت هستند و تا انتها تابستان پروژه آسفالت بزرگراه ها به انتها خواهد رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورودی چند ایستگاه با معماری اقلیم های ایران ساخته خواهد شد ، جمع آوری پل حافظ احتیاج به مطالعات بیشتر دارد ، برای پروژه میدانگاه جهاد چقدر هزینه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی چند ایستگاه با معماری اقلیم های ایران ساخته خواهد شد ، جمع آوری پل حافظ احتیاج به مطالعات بیشتر دارد ، برای پروژه میدانگاه جهاد چقدر هزینه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید