منطقه 22 در حوزه مدارس دچار مشکل است ، هدفگذاری 353 نقطه از پارک های مرکز برای احداث خانه بهداشت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، شهردار مرکز گفت: در مسأله نظام سلامت هدف گذاری نموده ایم تا در 353 نقطه از پارک های مرکز امکان احداث خانه بهداشت را فراهم کنیم.

منطقه 22 در حوزه مدارس دچار مشکل است ، هدفگذاری 353 نقطه از پارک های مرکز برای احداث خانه بهداشت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار مرکز، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، علیرضا جاوید معاون هماهنگی امور منطقه ها شهرداری و جمعی از کارشناسان و مسئولان شهری برگزار گردید.

در این جلسه زاکانی با اشاره به چالش های توسعه غلط مرکز از گذشته تا به امروز گفت: از 237 سال قبل که تهران مرکز شد تا سال 1348 این شهر به صورت شمالی جنوبی توسعه پیدا کرد و از سال 48 به بعد الگوی توسعه شهر به صورت شرقی غربی شد. با این وجود تا به امروز ما هیچ الگوی درستی برای توسعه تهران نداشتیم و حتی محلاتی که در دهه 90 نیز رشد کردند با فقر و سرانه امکانات روبه رو هستند، به عنوان مثال منطقه 22 در حوزه آموزش یعنی تعداد مدارس در سطح منطقه دچار مشکل است.

او در ادامه اضافه نمود: پیاده سازی یازده مولفه بازآفرینی در شهر تهران به 4200 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد. در چنین شرایطی ما می توانیم دو مواجهه با چالش های مرکز داشته باشیم؛ نخست با نگاهی کالبدی به مسائل شهر تهران برای هر بخش آن جداگانه تصمیم بگیریم که در این صورت برای حل مسائل نمی توانیم از ظرفیت منابع عمومی استفاده بکنیم و ناگزیر هستیم به سراغ مشارکت های مردمی برویم.

زاکانی اضافه نمود: دوم به مسائل و چالش های شهر تهران نگاهی کلان داشته باشیم و برای حل آن طرحی تفصیلی ارائه دهیم. داشتن نگاه کلان به مسائل می تواند در حل مسائل مرکز موثر تر از نگاه موردی باشد زیرا حل مسائل به صورت موردی آنچنان اثرگذار نیست و صرفاً یک مسکن کوتاه مدت می باشد.

او تاکید نمود: تهران احتیاج به طرح تفصیلی دارد که اگر این طرح در سال آینده اجرایی شود مسائل محلاتی چون کن، اسلام آباد، شمیران نو و... به وسیله آن حل خواهد شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به وسیله همکاری با دستگاه های مختلف می توان از ظرفیت های موجود به درستی در حل مسائل استفاده کرد. به عنوان مثال طی ماه های گذشته جلسات متعددی با وزارتخانه آموزش و پرورش داشتیم و معتقدیم اگر به درستی اموال متعلق به این وزارتخانه در تهران مولدسازی شود و ظرفیت ها فعال شود نه تنها هزینه ای بر دوش دولت ایجاد نخواهد شد؛ بلکه وزارت آموزش و پرورش عایدی هم کسب خواهد نمود.

پیاده سازی سیستمی نوین در حوزه بهداشت و درمان با مردمی سازی سلامت

زاکانی ادامه داد: در مسأله نظام سلامت هدف گذاری نموده ایم در 353 نقطه از پارک های مرکز امکان احداث خانه بهداشت را فراهم کنیم تا به وسیله مردمی سازی سلامت سیستمی نوین در رابطه با بهداشت و درمان کشور پیاده کنیم.

در ابتدای این جلسه مسئولان شهری و کارشناسان گزارشی از فراوری مسکن و بازآفرینی در شهر تهران ارائه دادند و پس از آن، برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری در بازآفرینی محلات فرسوده و ناکارآمد مرکز، همانند ساماندهی بازار بزرگ تهران در منطقه 12 و بازآفرینی محله نفرآباد در منطقه 20 مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "منطقه 22 در حوزه مدارس دچار مشکل است ، هدفگذاری 353 نقطه از پارک های مرکز برای احداث خانه بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه 22 در حوزه مدارس دچار مشکل است ، هدفگذاری 353 نقطه از پارک های مرکز برای احداث خانه بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید