پارمیجانا؛ غذای بدون گوشت ایتالیایی با طعمی مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، اگر گیاه خوار هستید یا دوست دارید غذا های غیرگوشتی را هم در برنامه غذاییتان قرار بدهید یکی از برترین انتخاب ها پیش روی شماست.

پارمیجانا؛ غذای بدون گوشت ایتالیایی با طعمی مجذوب کننده

غذا های ایتالیایی معرکه ن! امکان نداره دوستشون نداشته باشی! یکی از غذا های ایتالیایی که خیلی ساده و سریع حاضر می گردد و اثری از گوشت قرمز و سفید در آن دیده نمی گردد پارمیجانا است. تلفیقی از طعم لذت بخش بادمجان در کنار پنیر های مجذوب کننده و دوست داشتنی!

مواد لازم:

بادمجان 2 عدد

پنیر موتزارلا 250 گرم

پنیر پارمزان رنده شده 3 تا 4 قاشق غذا خوری

ریحان سبز تازه و خرد شده به اندازه لازم

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی

روغن زیتون به اندازه لازم

گوجه فرنگی تازه پوره شده یا پوره آماده به اندازه لازم

سیر له شده 1 تا 2 حبه

ریحان سبز تازه اندازهی

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

پیاز 1 عدد

آرد سوخاری به اندازه لازم

طرز تهیه:

در ابتدا بادمجان ها را بشویید و حلقه حلقه برش بزنید. حلقه های بادمجان را در آرد سوخاری بغلتانید و در اندازهی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

ساقه های ریحان را جدا کنید و آن ها را بشویید.

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و در روغن سرخ کنید. پوره سیر را هم در همین حین به آن اضافه کنید.

عطر سیر و پیاز در هم پیچیده و آشپزخانه تان را رویایی نموده است! مگر نه؟! وقتی پیاز طلایی شد پوره گوجه را به آن اضافه نموده و هم بزنید. نمک و فلفل سیاه را هم به مهمانی طعم و عطر دعوت کنید. دیگر وقت اضافه کردن یکی از خوشبوترین سبزیجات است. بله ریحان را عرض می کنم. اگر دوست دارید ریحان ها را دانه دانه به صورت درسته در سس بریزید اگر هم دلتان می خواهد آن ها را ریز خرد کنید. اجازه بدهید پوره گوجه سرخ گردد و آب آن کمی کشیده گردد.

ظرف موردنظرتان را که هم برای سرو مناسب باشد و هم قابلیت قرار گرفتن در فر را داشته باشد انتخاب کنید. در ابتدا یک لایه از سسی که تهیه کردید بریزید و بعد بادمجان بچینید و از پنیر های پارمسان و موتزارلا هم به ترتیب داخل ظرف استفاده ببرید. به همین ترتیب لایه لایه از مواد را قرار بدهید و لایه آخرین را به پنیر موتزارلا اختصاص بدهید که روی ظرف را بپوشاند.

فر را روشن نموده و حرارت آن را روی 180 درجه قرار بدهید. ظرف پارمیجانا را داخل فر بگذارید و 20 دقیقه زمان بدهید تا بپزد.غذای ایتالیایی و فوق العاده خوشمزه شما حاضر است. نوش جان

منبع: گردشبان

به "پارمیجانا؛ غذای بدون گوشت ایتالیایی با طعمی مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارمیجانا؛ غذای بدون گوشت ایتالیایی با طعمی مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید