پنتاگون: حدود 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می نمایند

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد 6400 نیروی آمریکایی از آلمان به خانه برمی گردند و چند هزار نیروی دیگر به کشور های اروپایی منتقل می شوند.

پنتاگون: حدود 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می نمایند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ آوای چکاوک، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد 6400 نیروی آمریکایی از آلمان به کشور خود بازمی گردند و چند هزار سرباز دیگر نیز به دیگر کشور های اروپایی منتقل می شوند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس، به نقل از شماری از مقامات پنتاگون که نخواستند نامشان فاش گردد نوشت، انتقال این سربازان که مجموعاً به حدود 12 هزار نفر می رسد، میلیارد ها دلار برای آمریکا خرج خواهد داشت و نیازمند ساخت پایگاه های نظامی جدید خواهد بود.

گفته می گردد علاوه بر 6400 نیروی آمریکایی که طبق تهدید های قبلی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آلمان را ترک می نمایند، بیش از 5 هزار نیروی آمریکایی دیگر به کشور هایی نظیر لهستان، بلژیک و ایتالیا منتقل خواهند شد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز عصر چهارشنبه در نشستی خبری گفت: فرماندهی نیرو های آمریکایی در اروپا در نظر دارد 11900 پرسنل نظامی خود را از آلمان خارج کند.

اسپر تأیید کرد شماری از این نیرو ها ظرف چند هفته آینده به دیگر کشور های اروپایی اعزام خواهند شد.

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان از آلمان به دلیل عدم هزینه کردن کافی برلین در زمینه دفاعی است. در حالی که آمریکا از کشور های ناتو خواسته تا دست کم 2 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را در زمینه دفاعی هزینه نمایند آلمان تنها 1.4 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های دفاعی می نماید.

ترامپ پیشتر در سخنانی گفته بود: ما در حال حفاظت از آلمان هستیم، اما آن ها تخلف اقتصادی دارند. این هیچ معنایی ندارد؛ بنابراین من می گویم که قصد داریم تا تعداد نظامیان در آلمان را تا 25 هزار نفر کاهش دهیم.

جاناتان هافمن دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عمومی پیش تر گفته بود که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش درباره طرح های بازاستقرار 9500 نظامی از آلمان به رئیس جمهور گزارش ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پنتاگون: حدود 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: حدود 12 هزار سرباز آمریکایی آلمان را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید