کویر مرنجاب باید ساماندهی گردد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، معاون اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر از تدوین برنامه برای ساماندهی مرنجاب داد.

کویر مرنجاب باید ساماندهی گردد

ساماندهی منطقه کویر مرنجاب یکی از دغدغه های فکری و کاری اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و توریستی استان اصفهان بوده و است. به این منظور باید یک برنامه عملی و دقیق طراحی گردد و در کنار آن یک سرمایه گذار بزرگ و با برنامه جامع و هدفمند مشغول فعالیت گردد.

کارگروه های زیادی برای ساماندهی این کویر تشکیل شده و بحث های کارشناسی زیاده انجام شده، ولی نتیجه گیری کامل و واحد صورت نگرفته است.

محسن یارمحمدیان معاون اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و توریستی استان اصفهان گفت:

بنده اعتقاد دارم اگر چند سرمایه گذار کلان در کویر مرنجاب داشتیم، هم اکنون وضع جاده چنین نبود و نیازی نبود این همه جلسه بگیریم و دولتی ها مدام پیگیری نمایند. سرمایه گذار جاده می سازد، تابلو می زند و برای بهره مندی امکانات را به روزتر می نماید. از گذشته تا به امروز مشکلاتی بود، ولی سرمایه گذار زمانی می آید که طرح آماده تحویل و بهره برداری باشد نه اینکه در آغاز کار از چندین کانال بخواهد استعلام و اجازه بگیرد و در بین ادارات مختلف درگیر پرونده گردد.

وی اضافه کرد:

وقتی سرمایه گذار قدم جلو می گذارد که ببیند حمایت و همکاری همه سازمان ها را با خود دارد و ما این کار را انجام داده ایم. باید سرمایه گذار در چندین جلسه با ادارات مرتبط با توریستی بنشیند و راه های بهتر بهره برداری و خدمت رسانی به توریست و کویر مرنجاب را آنالیز و عملیاتی کند تا سود آن برای همه قابل فهم و لمس باشد.

به گفته معاون اداره میراث فرهنگی استان اصفهان، یک شرکت برای ساماندهی مرنجاب در مناقصه برنده شد، باید با ارائه برنامه های خود به مجموعه های مرتبط با توریستی، منابع طبیعی و محیط زیست و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های وابسته برنامه های خود را با این نهادها در میان بگذارد و تمام موانع و راهکار ها را آنالیز کند تا با درک خوبی کار جامع ساماندهی مرنجاب را آغاز کند و در این راه یاری های لازم انجام خواهد شد.

منبع: کجارو / عصر ایران

به "کویر مرنجاب باید ساماندهی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویر مرنجاب باید ساماندهی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید