ضرغامی در مادرید: باید به سرعت غفلت های گذشته در گردشگری را جبران کنیم

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرنگاران: عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که به منظور بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا در مادرید حضور دارد، در ملاقات با فعالان صنعت گردشگری کشورمان که در این نمایشگاه حضور یافته اند اظهار داشت: باید به سرعت غفلت های گذشته از این حوزه مهم مالی و فرهنگی را جبران کنیم.

ضرغامی در مادرید: باید به سرعت غفلت های گذشته در گردشگری را جبران کنیم

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی که به دعوت زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در مادرید به سر می برد، در نشست صمیمی با فعالان جهانگردی ایران از نزدیک در جریان مسائل و موانع پیشروی آن ها در رونق حضور جهانگردان خارجی در ایران نهاده شد.

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، فعالان صنعت جهانگردی کشورمان در این ملاقات از فقدان برندینگ مناسب برای انگیزه بخشی به جهانگردان، ایران هراسی و اطلاع نداشتن از شرایط اجتماعی، سیاسی کشور، ضعف امکانات و مراکز اقامتی، نبود بخش ویژه جهانگردی در سفارتخانه ها برای ارائه تسهیلات و راهنمایی لازم جهانگردان، غفلت و معرفی نکردن ظرفیت های آیینی برای مقاطع زمانی خاص کشور، ضعف در راهنمایان زبان های خاص به ویژه اسپانیولی، معرفی نکردن حرفه ای جهانگردی خوراک و مزیت های نسبی ایران در این بخش گلایه کردند و از ضرورت تخصیص بخشی از درآمدهای ناشی از خروج جهانگرد از کشور به زیرساخت های جهانگردی و حمایت مالی از آسیب دیدگان این حوزه در شرایط بحرانی تاکید کردند.

سیدعزت الله ضرغامی نیز در این ملاقات با تشکر از کوشش های فعالان حوزه جهانگردی کشورمان بر ضرورت مقابله با ایران هراسی و معرفی صحیح شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در کنار سایر جاذبه های جهانگردی تأکید کرد و از فعالان جهانگردی خواست با طرح و برنامه مناسب و تأثیرگذار اقدام نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با تشریح اقدامات وزارتخانه در ماه های اخیر به ویژه در حوزه ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های حاکمیتی و اجرایی کشور به عزم جدی نظام برای رونق جهانگردی و برطرف موانع پیشروی آن ها اشاره نمود و اضافه نمود: باید به سرعت غفلت های گذشته از این حوزه مهم مالی و فرهنگی را جبران کنیم.

ضرغامی با تأکید بر حضور فعالان جهانگردی در نمایشگاه های مهم جهان از آنان خواست با روش های ابداعی و تازه و پرهیز از مدل های قدیمی، کلیشه ای و ناکارآمد و بهره برداری از ظرفیت های فناوری های نوین، راستا اثربخش و متفاوت معرفی جاذبه های جهانگردی ایران را ارائه نمایند.

حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا نیز در این نشست با اشاره به رشد 40 درصدی صدور ویزای ایران در اسپانیا پیش از کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به امکان صدور ویزای فرودگاهی در ایران و روش الکترونیکی دریافت اطلاعات از متقاضیان، نیازی به حضور آن ها در محل سفارت در مادرید نیست.

منبع: صدای میراث

به "ضرغامی در مادرید: باید به سرعت غفلت های گذشته در گردشگری را جبران کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی در مادرید: باید به سرعت غفلت های گذشته در گردشگری را جبران کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید