گلکسی A53 شاید با دو تراشه متفاوت راهی بازار گردد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سامسونگ از جمله شرکت هایی است که طی سال های گذشته چندین پرچم دار خود را با دو تراشه متفاوت متفاوت راهی بازار نموده است. این گوشی های پرچم دار در بیشتر بازارها با چیپست اگزینوس به دست کاربران می رسند ولی در بعضی بازارها مانند آمریکا، از چیپست اسنپدراگون بهره می برند. حالا به نظر می رسد سامسونگ برای یکی از مهم ترین گوشی های میان رده خود هم می خواهد از این رویکرد استفاده کند. گلکسی A53 قرار است به عنوان جانشین گوشی های A52، A52s و A51 انجام وظیفه کند که هر سه از جمله پرفروش ترین میان رده های سامسونگ محسوب می شوند.

گلکسی A53 شاید با دو تراشه متفاوت راهی بازار گردد

طبق یک گزارش تازه، گلکسی A53 از دو چیپست متفاوت بهره مند خواهد شد و مانند سری S، در بازارهای مختلف همراه با این دو چیپست به دست کاربران می رسد. در این گزارش آمده که این موضوع ارتباطی به عرضه نسخه های 4G و 5G این گوشی ندارد و ظاهرا گلکسی A53 صرفا یک گوشی 5G محسوب می شود. شماره مدل این گوشی در آمریکا، اروپا و دیگر بازارها تفاوت دارد و هنوز معلوم نیست برای بازارهای موردنظر کدام چیپست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

به احتمال زیاد این تصمیم به علت بحران کمبود تراشه اتخاذ شده و از آنجایی که گلکسی A53 یکی از گوشی های پرفروش سامسونگ در سال 2022 خواهد بود، این شرکت با استفاده از دو تراشه می خواهد بر چالش های مربوط به فراوری این گوشی غلبه کند. گفته می شود این گوشی حدود 3 ماه دیگر احتمالا در کنار گلکسی A33 و A73 معرفی خواهد شد.

بر اساس شایعات منتشر شده، این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو، گواهی IP، حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و باتری 5000 میلی آمپرساعتی اشاره نمود.

از سوی دیگر، مدتی قبل اعلام شد که سامسونگ می خواهد در سال 2022 برای تعداد بیشتری از گوشی های سری گلکسی A از بدنه ضد آب استفاده کند. بر اساس رندهای منتشر شده از بعضی از گوشی های تازه سری گلکسی A، مدل هایی مانند گلکسی A53 و A33 از جک هدفون بهره نمی برند که ظاهرا این حذف جک هدفون به همین مقاومت در برابر نفوذ آب برمی شود.

روی هم رفته مدیران سامسونگ می خواهند در سال 2022 بخش بزرگ تری از سهم بازار جهانی موبایل را از آن خود نمایند و به نظر می رسد کارهایی مانند ضد آب کردن بدنه تعداد بیشتری از گوشی های سری گلکسی A، در راستای دستیابی به همین هدف انجام می شود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی A53 شاید با دو تراشه متفاوت راهی بازار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A53 شاید با دو تراشه متفاوت راهی بازار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید