18 علت برای سفر به ایران از نگاه نشریه تلگراف

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، کشور ایران به علت برخورداری از تنوع جاذبه های باستانی، تاریخی و طبیعی از ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. شرکت هوایی ایرفرانس در چند روز گذشته پروازهای خود به ایران را از سر گرفت و پروازهای بریتانیا نیز از ماه ژوئیه به مقصد ایران برقرار خواهد شد. وزارت امور خارجه نیز سال گذشته محدودیت های سفر به ایران را لغو کرد. کلیه این رویدادها می تواند نشانه ای دال بر حضور مجدد گردشگران خارجی و رونق صنعت گردشگری در ایران باشد.

18 علت برای سفر به ایران از نگاه نشریه تلگراف

مقالات مرتبط:

  • معرفی جاذبه های جهانگردی ایران در نمایشگاه آنکارا
  • موزه پول ایران
  • خانه مستوفی،شکوهی از معماری ایران

تهران

در این شهر تعداد بسیاری از موزه ها، گالری ها و نمونه های بی نظیر معماری مانند برج آزادی وجود دارند.

مجموعه کاخ گلستان یکی دیگر از جاذبه های زیبای شهر تهران است که در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و نمونه زیبا و بی نظیر از هنر ایرانی است.

اصفهان

رابرات بایرن در کتاب (The Road to Oxiana) در خصوص اصفهان چنین نوشته است:

اصفهان همچون آتن و رم از معدود مکان هایی است که کالبد تازه ای از روح انسانی در آنجا وجود دارد

مسجد جامع اصفهان یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بناهای مذهبی اصفهان است که در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

میدان نقش دنیا نیز مکانی تاریخی است که در قلب مجموعه تاریخی نقش دنیا واقع شده است.

شیراز

باغ ارم از جاذبه های مشهور شهر شیراز است که در جنوب این شهر واقع شده است و قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی گردد.

فضای مجذوب نماینده و دیدنی مسجد نصیرالملک با شیشه کاری های رنگی و پنجره های زیبا، نظر جهانگردان و بازدیدنمایندگان را به خود جلب می نماید.

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از نمونه های بی نظیر معماری در دنیا است که قدمت آن به 515 سال پیش از میلاد باز می گردد و از سال 1979 در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. این مجموعه در سال های دهه 1930 به وسیله باستان شناس فرانسوی به نام آندره گدار کشف شده است.

یزد

شهر کویری یزد در 273 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است و آوازه آن به علت بادگیرهایی است که به عنوان سیستم تهویه طبیعی در بناها تعبیه شده است. از دیگر جاذبه های شهر یزد می توان به مجموعه امیر چخماق اشاره نمود که شامل بناهایی مانند مسجد، حمام و شیرینی پزی است.

پاسارگاد

شهری باستانی که مجموعه میراث دنیای پاسارگاد در آنجا واقع شده است. از جمله نمونه های آثار تاریخی پاسارگاد می توان به مقبره کوروش اشاره نمود.

کیش

آیا در پی تعطیلات ساحلی در ایران هستید؟ پاسخ این سوال جزیره کیش است. شاید تعجب کنید ولی این منطقه از ایران دارای سواحل شنی بسیار زیبایی است و سالانه یک میلیون جهانگرد به نگین خلیج فارس سفر می نمایند. از جمله امکانات موجود در کیش می توان به هتل ها و مراکز تجاری و خرید متعدد اشاره نمود.

رامسر

شهری ساحلی در کرانه دریای خزر که از گذشته تا به امروز موردعلاقه جهانگردان بوده است. رامسر دارای جاذبه های جهانگردی متنوعی از جمله چشمه های آب گرم، کاخ رامسر و جنگل های دامنه کوه های البرز است.

شمشک

یکی از معروف ترین و دومین پیست بزرگ اسکی در ایران که در نزدیکی تهران واقع شده است.

مشهد

مشهد به عنوان دومین شهر معروف ایران شناخته شده و میزبان بارگاه امام هشتم است.

شوش

شهر شوش یکی دیگر از شهرهای باستانی ایران است که در سال 2015 در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. قدمت بقایای این شهر تاریخی به 4200 سال پیش از میلاد باز می گردد ولی طبق اسناد از سال 1218 این شهر متروکه شده است.

اردبیل

کشور ایران دارای 12 اثر تاریخی ثبت شده در میراث دنیای یونسکو است که مجموعه خانقاه و آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیل یکی از این آثار باستانی است. این شهر در نردیکی مرز کشور آذربایجان واقع شده است.

تبریز

این شهر مرکز مرکز پیشین سلسله صفویان بوده و بازار تبریز نیز به وسیله اولین بازار ثبت شده دنیا در لیست میراث یونسکو است.

چغازنبیل

بازمانده زیگورات و نیایشگاهی باستانی که در حدود 1250 سال پیش از میلاد ساخته شده است. این مکان در جنوب ایران و در استان خوزستان واقع شده است.

بیستون

بیستون شهری کوچک در استان کرمانشاه است که در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. کتیبه بیستون بزرگترین سنگ نوشته دنیا است که توضیح پیروزی های داریوش بزرگ بر آن نقش بسته است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "18 علت برای سفر به ایران از نگاه نشریه تلگراف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 علت برای سفر به ایران از نگاه نشریه تلگراف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید