4 تا 5 درصد از عامل مرگ و میرها در عراق حملات تروریستی است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک به نقل از بغداد الیوم، علی البیاتی عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق در گزارشی از شمار قربانیان حملات تروریستی در این کشور در خلال سال های 2019 و 2020 پرده برداشت.

4 تا 5 درصد از عامل مرگ و میرها در عراق حملات تروریستی است

البیاتی در این باره گفت: سالانه بیش از 600 نفر از مردم عراق در حملات تروریستی جان خود را از دست می دهند. تا سال 2020 حدود 4 تا 5 درصد از مجموع فوتی های ثبت شده در عراق مربوط به حملات تروریستی بوده است و به این موضوع باید با شتاب رسیدگی گردد.

سال ها پیش نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق در سخنانی اشاره نموده بود که سازمان های تروریستی به ابزاری برای نابودی دیگران تبدیل شده اند و کشورها و تفکرات فاسدی نیز وجود دارند که از تروریسم حمایت اقتصادی و تبلیغاتی می نمایند.

علاوه بر آن، سال گذشته هم کریم علیوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق توضیح داد که باید کوشش های اطلاعاتی با هدف اجرای عملیات غافلگیر نماینده علیه تروریست ها به منظور جلوگیری از حملات آنها افزایش یابد. نیروهای امنیتی باید در اوج آمادگی برای مقابله با حملات تروریستی باشند که پیش بینی می گردد در برهه زمانی آینده افزایش یابد چرا که گروه های تروریستی از پشتیبانی آمریکا و همچنین بعضی کشورهای عربی برخوردارند که خواستار ثبات عراق نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4 تا 5 درصد از عامل مرگ و میرها در عراق حملات تروریستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 تا 5 درصد از عامل مرگ و میرها در عراق حملات تروریستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید