آخرین شرایط سیل در منطقه ها مختلف کشور، امدادگران در آماده باش کامل

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، معاون سازمان امداد و نجات هلال احمرگفت: در حال حاضر امدادرسانی اجرا شده و تخلیه آب از منازل اجرا شده و شرایط منطقه پایدار است؛ ضمن اینکه تا ظهر امروز امدادرسانی به این منطقه ها خاتمه پیدا می نماید.

آخرین شرایط سیل در منطقه ها مختلف کشور، امدادگران در آماده باش کامل

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آوای چکاوک، محمدباقر محمدی، معاون سازمان امداد و نجات هلال احمردر پاسخ به این پرسش که آخرین شرایط منطقه ها سیل زده در کل کشور چگونه است؟، گفت: در استان ایلام در حال حاضر در بخش کلات مورموری امدادرسانی ادامه دارد؛ به طوری که در شب گذشته 90 میلی متر بارش باران داشتیم و با توجه به شرایط خاک این منطقه که سیلاب ناگهانی رخ داد و اینکه کانال ها از شهر عبور می کردند، این سیلاب باعث شد آب وارد منازل مسکونی واحد های تجاری و معابر گردد.

وی یادآور شد:به علت فاصله نزدیک پایگاه امداد و نجات در بخش مورموری بلافاصله تیم هایی از این منطقه و منطقه ها دهلران، شهر آبدانان به این منطقه در قالب 8 تیم اعزام شدند که خوشبختانه تلفات جانی در این بخش نداشتیم، اما نزدیک به 90 مورد آبگرفتگی در معابر، منازل و مکان های تجاری شکل گرفته است.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر یادآور شد: در حال حاضر امدادرسانی اجرا شده و تخلیه آب از منازل صورت گرفته و شرایط منطقه پایدار است؛ ضمن اینکه آب فروکش نموده و تا ظهر امروز امدادرسانی به این منطقه ها خاتمه پیدا می نماید.

محمدی با اشاره به آخرین شرایط منطقه ها سیل زده در استان لرستان، توضیح داد: در این استان شاهد آبگرفتگی و مسدود شدن آزادراه خرم زال بین استان های لرستان و خوزستان بوده ایم، اما مورد خاص و مفقودی وجود نداشته؛ البته گزارش های اولیه از مفقود شدن یکی از نیرو ها در این جهت داشته ایم، اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با اشاره به شرایط استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: در این استان سه مفقودی داشته ایم؛ با توجه به اینکه این منطقه در دره بینار هم مرز با ترکیه است اجازه ورود تیم های امدادی ما داده نشد، اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جان باختن دو نفر در ارتفاعات علم کوه، ابراز داشت: در منطقه کلاردشت و ارتفاعات علم کوه چهارشنبه گذشته دو نفر مفقود شدند که به رغم کوشش های اجرا شده ابتدا یک نفر فوت شد و برای نجات یکی از این افراد نی اقدام لازم صورت گرفت، اما متأسفانه در حین انتقال در دیواره ارتفاعات این فرد جان باخت و به علت شرایط نامساعد حتی امکان انتقال نیرو های امدادی نیز وجود ندارد.

محمدی اضافه نمود: در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس آبگرفتگی ها فروکش نموده و شرایط نرمال است، اما نیرو های امدادی در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با اشاره به بارش برف و باران در منطقه ها غربی کشور، توضیح داد: در استان های آذربایجان غربی و شرقی و در کردستان شاهد برف و کولاک بوده ایم، اما در همه این منطقه ها امدادرسانی و نیرو های امدادی مشغول به ارائه خدمات بوده و در آماده باش کامل قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین شرایط سیل در منطقه ها مختلف کشور، امدادگران در آماده باش کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط سیل در منطقه ها مختلف کشور، امدادگران در آماده باش کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید