اختلال در کلاب هاوس اپراتورهای موبایل ایران از امروز صبح؛ آیا کلاب هاوس فیلتر شده است؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، از اولین ساعت های بامداد امروز، کاربران همراه اول و ایرانسل گزارش اختلال در برنامه کلاب هاوس دادند. مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات هم اختلال در این شبکه اجتماعی را تایید کرده و می گوید هنوز به طور دقیق تعیین نیست علت آن فیلتر شدن یا مسئله دیگری است.

اختلال در کلاب هاوس اپراتورهای موبایل ایران از امروز صبح؛ آیا کلاب هاوس فیلتر شده است؟

از شب گذشته (19 فرودین) دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب هاوس از طریق همراه اول امکان پذیر نبود و از نیمه های شب نیز (20 فرورین) کاربران ایرانسل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی بر پایه صوت را ندارند.

براساس بررسی های نشریه پیوست، این شبکه روی اپراتورهای همراه بدون فیلتر شکن باز نمی شود. گفته می شود دستور فیلتر کلاب هاوس نیز به اپراتورهای همراه ابلاغ شده است. این شبکه از طریق اپراتورهای ثابت فعلا در دسترس است.

جهرمی اعلام کرده بود که شبکه در حالت طبیعی خود واقع شده است و اختلال در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از 4 بعدازظهر روز گذشته دیده شده است. جهرمی در این گروه تاکید کرد که اختلال روی این شبکه در حال بررسی است؛ اما گفتن اینکه این شبکه فیلتر است تشویش و تهدید است.

وزارت ارتباطات هم اعلام کرده است کلاب هاوس در مخابرات ایران و همراه اول و ایرانسل از دسترس خارج شده است. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات گفت که هیچ دستور قضایی رسمی برای فیلتر کلاب هاوس دریافت نشده و این اختلال هم عادی به نظر نمی رسد. وزارت ارتباطات تاکید می کند که در حال بررسی این موضوع است.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات می گوید اختلال کلاب هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به ما گزارش شده و بررسی ها حاکی از صحت گزارشها دارد. تا الان می توانم اینگونه بگویم که ادامه این اختلالها عادی نیست.

هادیان اعلام می کند آنچه ما اطلاع داریم بحث انسداد کلاب هاوس در کارگروه مشخص مصادیق حتی مطرح هم نشده و تا کنون از صدور حکم قضایی هم در این باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید می کند اپراتورهای مذکور در پاسخ سازمان تنظیم مقررات، دریافت حکم یا اختلال عمدی را رد می کنند در حالی که شواهد حاکی از وجود اختلالی جدی است.

او معتقد است به هر حال، مبنا قانون است و ایجاد اختلال عمدی مطابق قانون مجازات اسلامی تا دو سال حبس در پی دارد. اگر اثبات شود اختلال اجرا شده عمدی است، مرتکبان این اقدام با مجازات قانونی روبرو خواهند بود.

منبع: شبکه چی

به "اختلال در کلاب هاوس اپراتورهای موبایل ایران از امروز صبح؛ آیا کلاب هاوس فیلتر شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال در کلاب هاوس اپراتورهای موبایل ایران از امروز صبح؛ آیا کلاب هاوس فیلتر شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید