دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود.

دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که برای شرکت در اجلاس ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا به چین سفر نموده، با لی کوین قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین ملاقات و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین در این ملاقات از توسعه روابط و مناسبات دو کشور در عرصه های میراث فرهنگی و گردشگری اعلام حمایت کرد و گفت: ایران و چین دو کشور با تمدن های کهن و تاریخی در آسیا هستند که باید همکاری های گسترده تری با یکدیگر داشته باشند.

لی کوین بعلاوه از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری نمایشگاه موزه ای در ایران قدردانی کرد و این گونه رویدادها را گامی مؤثر برای توسعه دیپلماسی فرهنگی دانست.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور نیز با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین گفت: روابط میان ایران و چین با سابقه و کهن بوده و پژوهشگران معتقدند که این مناسبات دو جانبه از راه ابریشم شروع شده و خوشبختانه تا به امروز نیز پایدار بوده است.

دارابی با تأکید لزوم حمایت همه جانبه از این دستاورد بزرگ فرهنگی اضافه کرد: در صورت افزایش سطح تعاملات گردشگری، بسیاری از مسائل در سایر حوزه های کاری دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.

منبع: همگردی

به "دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارابی بر ضرورت توسعه همکاری میراث فرهنگی و گردشگری میان چین و ایران تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید