اعلام تنها راه تغییر زمان برگزاری کنکور 99 ، تعویق یا لغو آزمون سراسری به ضرر داوطلبان مرد است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نظرات مختلف تعویق یا لغو کنکور 99 در جلسات این کمیسیون شرح داد.

اعلام تنها راه تغییر زمان برگزاری کنکور 99 ، تعویق یا لغو آزمون سراسری به ضرر داوطلبان مرد است

حسین امامی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ آوای چکاوک، درباره آنالیز درخواست تعدادی از داوطلبان برای تعویق زمان برگزاری کنکور گفت: هفته گذشته کمیسیون آموزش دو نشست با وزراتخانه های درگیر بحث کنکور (یکی وزیر علوم و دیگری وزیر آموزش و پرورش) برگزار کرد و نظر وزارت علوم و رییس سازمان سنجش این بود که در حال حاضر ابهامی برای تاریخ برگزاری کنکور نیست و همان 30 و 31 مردادماه آزمون سراسری سال 99 برگزار گردد.

امامی با بیان اینکه خبری که از سخنگوی کمیسیون آموزش مبنی بر موافقت با تعویق کنکور منتشر شد، توسط سخنگو تکذیب شده و صحت ندارد، ادامه داد: جز آزمون سراسری کنکور های دیگری نیز وجود دارند لذا استدلال این است که وزارت علوم، وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا این موضوع را تائید نموده است.

وی اعلام نمود: تنها در یک صورت زمان برگزاری کنکور تغییر خواهد نمود آن هم زمانی است که ستاد کرونا برای این موضوع نظر جدیدی ارائه کند درغیراین صورت برگزاری آزمون سراسری در همان تاریخ 30 و 31 مردادماه به قوت خود پابرجاست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان نمود: نگاه بنده این است که کنکور باید در زمان خودش برگزار گردد. زمانی دغدغه دانش آموزان و خانواده آن ها بحث کنکور بود، اما حال دغدغه آن ها زمان برگزاری آزمون های سراسری است، چون دانش آموزان امتحان دادن در شرایط کرونایی را با برگزاری امتحانات نهایی تجربه کردند.

وی مطرح نمود: امتحانات نهایی چندین روز بوده و دانش آموزان درگیر آن بودند، اما کنکور یک روز است و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها می توان آن را برگزار کرد و به نظر من زمان مشخص شده فعلی بهترین زمان برگزاری کنکور است. برخی از متخصصان حوزه بهداشت و درمان معتقدند که متاسفانه بیماری کرونا درحال تشدید است و اگر کنکور به تعویق بیفتد دیگر شاید شرایط برگزاری آن فراهم نباشد.

به گفته امامی، یکی از نکات مورد توجه برای برگزاری کنکور و عدم تعویق یا لغو آن، داوطلبان پشت کنکوری به ویژه پسران هستند که تنها تا سرانجام شهریورماه برای کار های سربازی خود فرصت دارند و در صورت عدم برگزاری کنکور این افراد از شرکت در آزمون و پذیرش در دانشگاه باز می مانند.

وی با اشاره به امنیت روانی و آرامش خاطر موردنیاز تمامی داوطلبان و خانواده های آن ها قبل از برگزاری هر کنکور، گفت: اگر مدام از تغییر زمان برگزاری کنکور صحبت کنیم این امنیت روانی خواهد شکست لذا باید یک نفر تصمیم اول و آخر را به صور قطع اعلام کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه نمود: برگزاری کنکور در زمان مشخص شده می تواند دغدغه های زیادی را برطرف کند از این رو افزایش حوزه های امتحانی، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند راه حلی برای برگزاری مناسب کنکور در شرایط فعلی باشد.

وی یادآور شد: موضوعات مطرح شده دیدگاه بنده بود و اعضای کمیسیون آموزش هرکدام نظرات متفاوتی برای برگزاری کنکور دارند، اما در جمع بندی، طبق نظر وزارت علوم هم زمان از پیش مشخص شده بهترین زمان برگزاری کنکوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام تنها راه تغییر زمان برگزاری کنکور 99 ، تعویق یا لغو آزمون سراسری به ضرر داوطلبان مرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تنها راه تغییر زمان برگزاری کنکور 99 ، تعویق یا لغو آزمون سراسری به ضرر داوطلبان مرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید