معاون درمان وزیر بهداشت: حدود 85 درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرگزاری خبرنگاران- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فقط 15 درصد خدمت ناباروری که در جهان به آن سیکل خدمت می گویند در کشورمان پوشش بیمه ای ندارد.

معاون درمان وزیر بهداشت: حدود 85 درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آوای چکاوک، قاسم جان بابایی درباره بیمه درمان ناباروری اضافه نمود: پس از کرونا، مسئله ناباروری جزو نخستین مسائل جدی حوزه سلامت است.

او ادامه داد: بعضی استان ها از جهت رشد جمعیت، شرایط نگران کننده دارند البته بخشی از این به ناباروری مربوط است و بخش بیشتر آن تمایل نداشتن و یا تاخیر در ازدواج و فرزندآوری است.

آقای جان بابایی با اشاره به اینکه استاندارد های بیمه ای خدمات ناباروری، تدوین شده است، گفت: 15 درصد خدمت ناباروری که در جهان به آن سیکل خدمت می گویند در کشورمان پوشش بیمه ای ندارد؛ به طور میانگین در جامعه ایران با جمعیت حدود 80 میلیونی، حدود 80 هزار سیکل خدمت ناباروری داریم یعنی هفت خدمت داریم که شامل آن 15 درصد است.

وی ادامه داد: ردیف بودجه ای برای این هفت خدمت تعریف شده، اما ردیف بودجه ای آن ناپایدار است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه پارسال, 120 میلیارد تومان هزینه خدمات ناباروری به وسیله مراکز بهداشت وزارت بهداشت، هزینه شد، اضافه نمود: چند روز پیش 120 میلیارد یاری شده است.

دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه حدود 340 میلیارد تومان، سال جاری در ردیف بودجه ای قرار دادند، اضافه نمود: مشکل این است که هفت خدمت که شامل 15 درصد خدمات کل ناباروری است، پوشش بیمه ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آوای چکاوک به نقل از صدا و سیما، او اضافه نمود: ردیف پایدار بودجه ای باید باشد تا فروشندگان خدمت، بدون نگرانی به مردم خدمت دهند بعلاوه اکنون بیمه های تکمیلی این خدمات را پوشش نمی دهند و بیمه تکمیلی هم باید برای این موضوع پای کار بیاید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "معاون درمان وزیر بهداشت: حدود 85 درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون درمان وزیر بهداشت: حدود 85 درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید