روحانی: شب یلدا جمع نشیم تا کم نشیم ، دست دولت در آب و گاز و برق پر است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، رئیس جمهور گفت: از مردم می خواهیم در این شب یلدا برای حمایت از پرستاران سال جاری این دید و بازدید ها و دورهمی ها را متوقف نمایند و به وسیله تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

روحانی: شب یلدا جمع نشیم تا کم نشیم ، دست دولت در آب و گاز و برق پر است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ آوای چکاوک، حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح امروز، شنبه (29 آذر) در جلسه ستاد ملّی کرونا با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، از کادر درمانی در مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

وی گفت: از مردم می خواهیم در این شب یلدایی به خاطر اینکه مصادف است با روز پرستار و برای حمایت از پرستاران عزیز و حمایت از سلامت از مردم جامعه در مراسم یلدایی که همواره بوده و اساس آن احترام به بزرگ خانواده و صله رحم بوده، به خاطر حفظ و سلامتی همان افراد مسن، سال جاری این دید و بازدید ها و دورهمی ها را متوقف نمایند و به وسیله تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

روحانی ادامه داد: جمله ای که این روز ها در فضای مجازی شایع شده، جمله درستی است؛ جمع نشویم تا کم نشویم. این جمع شدن ها باعث می گردد خدای نانموده عزیزی را از دست بدهیم و تأسف دائمی برای ما به جا بگذارد.

رئیس جمهور با تشکر از مردم بابت همکاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دوماه اخیر و تبعیت از مصوبات ستاد ملّی کرونا گفت: کسبه، اصناف، وسایل حمل و نقل و خانواده ها خیلی مراعات کردند و این افتخار بزرگی است که اول آذر آن همه نگران بودیم و دیدیم که 160 شهر ما قرمز بود و الان که روز های سرانجامی آذر هستیم الحمدلله شهر های قرمز ما صفر است. این فقط با همّت و بزرگواری و همکاری مردم عزیز ما حاصل شده است.

روحانی در ادامه گفت: امروز وقتی آمار ها و نمودار ها را نگاه می کردیم تقریبا همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بوده است. در موج سوم که بسیار سهمگین بوده به خاطر اینکه هم ویروس قوی تر شده بود و هم به سمت سرما رفته بودیم. بحمدالله یک کار خوب و بزرگی در این مدت انجام گرفته است.

رییس جمهور با قدردانی از مردم گفت: کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشته است که از آن ها هم قدردانی می کنیم. از همه آن هایی که در شرایط کرونایی برای رشد و اقتصاد کشور اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی کوشش کردند، قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال جاری رشد مالی هم با نفت و هم بدون نفت مثبت بود، اظهار داشت: رشد مالی ما بدون نفت 1.4 و با نفت 1.3 بود که یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است. ضمن اینکه بخشی از کسب و کار ها تعطیل شده و یا نتوانستند فعالیت می نمایند، اما در عین حال بخش های دیگر مانند بخش صنعت، بخش کشاورزی به صحنه آمدند و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است.

روحانی اضافه نمود: در شرایطی که بیشتر کشور ها با رشد منفی مالی منهای 7 و منهای 9 و منهای 5 روبرو هستند، کشور هایی که رشد مالی شان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشور هایی هستیم که علیرغم اینکه مسائل تحریم و جنگ مالی و همچنین کرونا داشتیم، رشد مالی 6 ماه اول ما مثبت بوده است.

وی ادامه داد: امید ما و محاسبات ما بیانگر این است که سال جاری رشد مالی ما مثبت است و سال آینده رشد مالی بهتری خواهیم داشت. ان شاءالله در زمینه تورم هم بتوانیم تورم را مهار و کنترل کنیم و در زمینه اشتغال هم بتوانیم خدمات ارزشمندی انجام دهیم.

رئیس جمهوری با قدردانی از بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی و همه کسانی که برای آموزش کوشش می نمایند، اظهارداشت: معلمین و اساتید ما به وسیله فضای مجازی به وسیله صدا و سیما کوشش بسیار بزرگی را انجام دادند و نگذاشتند فرزندان ما از آموزش و از علم و فرهنگ محروم بمانند.

روحانی با اشاره به مسائل دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان در زمانی که آموزش حضوری برقرار نیست، گفت: امروز یکی از مواردی که در این جلسه بحث شد این بود که اقداماتی برای پایه اول و دوم دبستان انجام دهیم که این موضوع به دو هفته آینده موکول و مقرر شد قرارگاه در این زمینه آنالیز بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید یاری مومنانه مردم توسعه پیدا کند، گفت: این ایام که به نام فاطمه و حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام است، ان شالله یاری ها از طرف خیرین و مردم مومن افزایش یابد و برای عزاداری در ایام فاطمیه نیز مقرر شد که قرارگاه مقابله با کرونا جلسات لازم را برگزار نموده تا این مراسم در فاطمیه اول و در فاطمیه دوم در چارچوب و مقررات پروتکل ها برگزار گردد.

رییس جمهور ادامه داد: برای این که 100 هزار نفر از عزیزان ما بتوانند در آزمون استخدامی شرکت نمایند، چگونگی انجام این آزمون استخدامی با انجام همه مقررات و پروتکل های بهداشتی مصوب شد.

روحانی با اشاره به مصوبه دولت درباره آب و برق و گاز گفت: ضروری است مردم عزیز ما و آن هایی که خیلی علیه ایران کوشش کردند، یک بار دیگر این موضوع را بشنوند، زیرا هر وقت شنیدند عصبانی شدند و من راضی می شوم وقتی دشمنان ملت ایران را عصبانی می کنیم و آن کاری است که دولت سال جاری انجام داد و آب، برق و گاز را برای اقشار محروم مجانی کرد.

وی اضافه نمود: این موضوع در 42 سال اخیر جزو آرزو های ما بود که شرایطی در کشور پیش بیاوریم که نخست در صنعت برق دولت دوازدهم دست برتر داشته باشد و ما تا سرانجام این دولت 20 هزار مگاوات به برق اضافه خواهیم کرد و تا به امروز نیز سالانه 2 هزار و 500 مگاوات در برق اضافه نموده شده است.

روحانی ادامه داد: این در حالی است که همواره به طور متوسط 1.7 دهم به برق کشور اضافه شده است، ولی ما 2.5 برابر به صنعت برق اضافه نمودیم که کار بزرگی است و دست ما پر است و می توانیم بگویم که امروز برای افرادی که شرایط زندگی مناسبی ندارند و مقدار مصرف شان زیاد نیست برق برای آن ها مجانی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه 30 میلیون نفر در کشور ان شاالله از این ماه از برق مجانی و همین تعداد از جمعیت کشور از گاز مجانی استفاده خواهند کرد، گفت: همچنین شرایط ما در صنعت گاز به گونه ای است که دست دولت پر است. زیرا هیچ وقت در کشور فراوری گاز به یک میلیارد متر مکعب نرسیده بود. در حالی که در ابتدای دولت فراوری گاز بیش از 600 میلیون مترمکعب بوده و امروز به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده است.

وی ادامه داد: در آب هم قدم های استثنایی در این دولت برداشته شد و آب خلیج فارس و دریای عمان را داریم به فلات مرکزی می بریم که اولین بخش آن افتتاح شد. ان شاء الله فاز های بعدی این طرح بسیار بزرگ در ماه های بعد افتتاح می گردد.

رییس جمهوری اقدامات دولت در زمینه سدسازی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: در این دولت هر 50 روز یک سد افتتاح کردیم و این کار بزرگ تا سرانجام این دولت همچنان ادامه خواهد داشت.

روحانی ادامه داد: در هر سه زمینه برق، گاز و آب در این دولت بیش از همه دولت های گذشته در طول 40 سال، رشد کافی داشتیم، شرایط را آماده کردیم و امروز به جایی رسیدیم که برای افرادی که مصرف کم دارند و جزو اقشار آسیب پذیرند، آب و برق و گاز مجانی شد و این از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به عصبانیت بعضی از این طرح دولت، گفت: می دانم آنانی که ضد ایران هستند و تبلیغات می نمایند، چقدر از طرح آب، برق و گاز مجانی عصبانی هستند و دیدم با چه حرص و عصبانیت می گویند که چرا دولت این کار را نموده و چرا این ها مجانی شده است. دشمنان نمی خواهند پیشرفت های کشور را باور نمایند.

وی اضافه نمود: اگر در کرونا، فراوری واکسن، خودکفایی های بزرگ پیروز شویم باز هم باورشان نمی گردد که ما در بسیاری از زمینه ها در راستا خودکفایی و توسعه حرکت می کنیم؛ به ویژه سال جاری که سال جهش فراوری است و کار بسیار خوب و بزرگی در زمینه فراوری اجرا شده و انجام خواهد شد.

روحانی با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای یاری معیشتی به مردم گفت: مجلس هم مصوبه ای داشت و ما با هماهنگی که با مجلس داشتیم، دو مصوبه را تلفیق کردیم و قرار شد آن افرادی که مجلس تعیین نموده بود، نفری 120 هزار تومان در این چهارماه بگیرند و بقیه هم صدهزار تومان. قسط اول که مربوط می شده به آذر پرداخت شده و سه قسط دیگر تا سرانجام سال پرداخت خواهد شد. مسائل مقرراتی هم به خاطر همین تلفیق دو مصوبه داشتیم که امروز آن را اصلاح کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روحانی: شب یلدا جمع نشیم تا کم نشیم ، دست دولت در آب و گاز و برق پر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: شب یلدا جمع نشیم تا کم نشیم ، دست دولت در آب و گاز و برق پر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید